بلومبرگ

بازگشایی اقتصادی در آمریکا، تشدید اختلافات در ایالت‌ها

بازگشایی اقتصادی در آمریکا، تشدید اختلافات در ایالت‌ها
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 12:07

فرمانداران برخی ایالت‌ها در آمریکا در تلاشند محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا را بر‌دارند، اما مقامات داخلی این ایالت‌ها سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ کرده‌اند، همین امر موجب ایجاد اختلاف در این ایالت‌ها شده است.

العالم - آمریکا

با وجود اینکه فرمانداران برخی ایالت‌ها گفته‌اند که محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا در سراسر آمریکا برداشته خواهد شد، اما برخی از مقامات داخلی در این ایالت‌ها، از جمله مقامات شهر‌ها، همچنان محدودیت‌های سختی را اعمال می‌کنند.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، مقامات ایالت کالیفرنیا در حال باز‌گشایی پر‌جمعیت‌ترین ایالت در آمریکا هستند، این در حالی است که شهر‌های بزرگ در این ایالت همچنان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند. رویکرد مقامات این شهر‌ها برای باز‌گشایی شهر‌های خود موجب اختلاف در مناطق روستایی و شهری در سراسر کشور آمریکا شده است.

«گوین نیوسام»، فرماندار ایالت کالیفرنیا، روز گذشته (سه‌شنبه) گفت، که این ایالت دستور‌العمل‌های مربوط به بر‌داشتن محدودیت‌ها را در فروشگاه‌ها اجرا و حتی برخی از رستوران‌ها را نیز باز‌گشایی خواهد کرد، برخی از ادارات نیز که نمی‌توانند از دور کار خود را پیش ببرند ممکن است با اعمال محدودیت‌هایی باز‌گشایی شوند.

بلومبرگ در ادامه نوشت، مدیر بخش بهداشت عمومی شهر لس‌آنجلس، که بزرگ‌ترین بخش در ایالت کالیفرنیاست، به مقامات این شهر گفت که دستورات بهداشتی لازم همچنان تا ماه ژوئیه ادامه خواهند داشت و یاد‌آوری کرد که باز‌گشت به حالت عادی نیز طول خواهد کشید. مقامات منطقه خلیج سان‌ فرانسیسکو نیز محدودیت‌های سختی را بر مشاغل این بخش تا پایان ماه مه اعمال کرده‌اند و حتی مقامات این بخش گفته‌اند این محدودیت‌ها با وجود باز‌گشایی ایالت‌ کالیفرنیا از سوی فرماندار، ادامه خواهند داشت.

به نوشته بلومبرگ، این اختلاف عقیده‌ها نشان دهنده مشکلات و چالش‌هایی است که مقامات حکومتی در مدیریت باز‌گشایی ایالت‌ها در سراسر آمریکا دارند، آن هم ایالت‌هایی که در آنها مناطق روستایی نسبت به شهر‌ها، که آسیب بیشتری از کرونا دیده‌اند، می‌توانند سریع‌تر اقدام کنند.

اختلافات در ایالت‌های مختلف آمریکا بر سر بر‌داشته شدن محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها خشم و عصبانیت شهروندان و صاحبان مشاغلی را در این کشور به همراه داشته که شاهد بر‌داشته شدن محدودیت‌ها از سوی مقامات ایالت‌ها هستند، اما مقامات داخلی (شهر‌ها) در این ایالت‌ها موضع سخت‌تری گرفته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها