خط‌ و نشان دولت «منصور هادی» برای نیروهای متحد امارات

خط‌ و نشان دولت «منصور هادی» برای نیروهای متحد امارات
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 10:41

دولت مستعفی یمن (مقیم ریاض) تهدید کرد، اگر خودمختاری [متحدان امارات] در جنوب یمن لغو نشود، اقدامات بازدارنده علیه «المجلس الانتقالی» به کار گرفته می‌شود.

العالم - یمن

«معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن تهدید کرد در صورتی که «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) نیروهای وابسته به امارات درخواست‌های متعدد بین‌المللی برای لغو خودمختاری در جنوب یمن را نادیده بگیرند، اقدامات بازدارنده علیه این نیروها به کار گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، عبدالملک گفت: تنها راه صلح در یمن پایان دادن به شورش شبه‌نظامیان مسلح تحت هر پوششی است.

وی افزود، اقدام شورای انتقالی در اعلام خودمختاری، توافق ریاض و تلاش‌های عربستان برای اجرای آن را بی نتیجه گذاشته است.

ارتش دولت مستعفی یمن برای سومین روز متوالی به سمت شهر «زنجبار» مرکز اداری استان «أبین» در جنوب یمن در حال پیشروی است و برخی از مواضع تحت کنترل شورای انتقالی را پس گرفته است.

دیروز (چهارشنبه) شورای انتقالی جنوب اعلام کرد که برای مقابله با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان‌های «ابین»، «شبوه» و «وادی حضرموت» نیروهای نظامی جدیدی با عنوان «المقاومه العسکریه الجنوبیه» (مقاومت نظامی جنوب) تأسیس می‌کند.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن، شامگاه ششم اردیبهشت، دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» را به عمل نکردن به توافق ریاض متهم کردند و از اعمال وضعیت خودمختاری در جنوب یمن خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها