وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در ۱۱ استان کشور

وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در ۱۱ استان کشور
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 13:48

بنابر اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، قم، سمنان، جنوب تهران، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان، شرق هرمزگان و نیمه شمالی اصفهان امروز وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک را شاهد خواهند بود.

العالم ـ ایران ـ علمی

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرده، امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) و فردا (۲۶ اردیبهشت ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از بعد از ظهر یکشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در سواحل دریا بارش باران و کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) بر شدت بارش در سواحل مرکزی افزوده خواهد شد، گفته، علاوه بر آن در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت خاطرنشان کرده، فردا (۲۶ اردیبهشت ماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد همراه و دما بین ۲۷ و ۱۴ درجه سانتیگراد متغیر است. در روز شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و گاهی با وزش باد همراه است. دما در این روز کمی افزایش می‌یابد و در گرم‌ترین زمان به ۲۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

پربیننده ترین خبرها