عفو بین‌الملل حمایت آمریکا از طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

عفو بین‌الملل حمایت آمریکا از طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 16:52

سازمان عفو بین الملل، آمریکا را به خاطر حمایت از طرح رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش اعظمی از کرانه باختری فلسطین اشغالی محکوم کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از آناتولی، سازمان عفو بین الملل، امروز- پنجشنبه- طی بیانیه ای در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد: حمایت واشنگتن از طرح اسرائیل درباره الحاق بخش هایی از منطقه اشغالی کرانه باختری و دره اردن به مثابه چراغ سبزی برای این رژیم جهت تداوم نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

این سازمان در اشاره به سفر "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در روز چهارشنبه، تأکید کرد حمایت ویژه ایالات متحده از طرح اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری "به وضوح فاش می کند که چگونه آمریکا و اسرائیل خودشان را فراتر از قانون می دانند و چراغ سبزی برای اسرائیل جهت تداوم نقض قوانین بین المللی بشردوستانه محسوب می شود".

جامعه جهانی خواهان مخالفت با این طرح توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و تأکید بر عدم قانونی بودن شهرک های یهودی نشین در اراضی فلسطین اشغالی شده اند.

پمپئو، که روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد، طی این سفر چند ساعته بر حمایت آمریکا از طرح اسرائیلی برای الحاق بخش اعظمی از کرانه باختری تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مورد الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی نیز اظهار داشت: "دولت اسرائیل در خصوص اینکه دقیقا چه زمانی و چگونه این کار را انجام دهد، تصمیم‌گیری خواهد کرد. امیدوارم فلسطینی‌ها بدانند که صلح برای آنها خوب است."

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، هشتم بهمن ماه گذشته همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به "معامله قرن" اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح می‌کند.

این طرح همچنین شهرک ‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و بخشهای دیگر این منطقه را به سرزمینهای اشغالی الحاق می‌کند و حق بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود را سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید می‌کند.

پربیننده ترین خبرها