الاخبار: آمریکا برای حمایت از رئیس بانک مرکزی لبنان، این کشور را تهدید کرده است

الاخبار: آمریکا برای حمایت از رئیس بانک مرکزی لبنان، این کشور را تهدید کرده است
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 11:35

یک روزنامه لبنانی فاش کرد که دادستان کل امور مالی لبنان به علت حمایت آمریکا از رئیس بانک مرکزی این کشور وی را به دادگاه احضار نکرده است.

العالم - لبنان

روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (شنبه)، به نقل از منابع خود گزارش کرد که تصمیم قاضی «علی ابراهیم» دادستانی کل امور مالی لبنان مبنی بر عدم احضار «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان، در پی تهدید آمریکا بوده است.

روزنامه الاخبار در این ارتباط نوشت که تصمیم قاضی علی ابراهیم مبنی بر عدم احضار رئیس بانک مرکزی لبنان برای بازجویی نه فقط به علت دلایل شخصی مرتبط با خود قاضی و برخورداری ریاض سلامه از حمایت داخلی صورت نگرفته؛ بلکه این اقدام، به دنبال «دخالت آشکار» «دورُتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان و حمایت وی از سلامه انجام نشده است.

به گفته منابع روزنامه الاخبار، سفیر آمریکا با چند مقام دولتی تماس گرفته و به آنها گفته: «هر گونه انتقام گیری سیاسی از سلامه به بهانه بازجویی» تبعات زیادی در پی خواهد داشت.

این دخالت‌های آمریکا درست پس از تحقیقاتی صورت می‌گیرد که پیشتر نشان داد رئیس بانک مرکزی لبنان در مسئله اخلال در مسئله ارزی مربوط به دلار دخالت داشته است.

در همین ارتباط، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا «مایک پامپئو» در امور خاورنزدیک، پیشتر، در گفت‌و‌گویی اختصاصی با شبکه سعودی «الحدث» در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله یمن، عراق و لبنان اظهار نظر کرد و در خصوص کشور لبنان گفت که «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان در بستن حساب‌های حزب الله با آمریکا همکاری دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها