سلامه: بانک مرکزی لبنان مسئول شکست دولت در زمینه اصلاحات نیست

سلامه: بانک مرکزی لبنان مسئول شکست دولت در زمینه اصلاحات نیست
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 18:30

'ریاض سلامه' رییس بانک مرکزی لبنان روز چهارشنبه با بیان اینکه حمله برنامه‌ریزی‌شده‌ای علیه وی در جریان است، گفت: در صورتی که دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی شکست بخورد، بانک مرکزی مسئول آن نیست.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه خبری المیادین، سلامه افزود: به لبنانی‌ها اطمینان می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که موجودی حساب آنها در بانک موجود است.

وی با اشاره به اینکه شنیدیم که ۵.۷ (پنج ممیز هفت) میلیارد دلار از بخش بانکی خارج شده که در واقع ۵.۹ (پنج ممیز نه) میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: ۳.۷ (سه ممیز هفت) میلیارد دلار از پول‌های ارسال شده به خارج برای پرداخت بدهی‌ها استفاده شده است.

وی تصریح کرد، ما چیزی را از دولت مخفی نکردیم و اتهام‌های وارده در خصوص پول‌های هزینه شده، تهمت محض است.

رییس بانک مرکزی لبنان با بیان اینکه حمله‌ای هدفمند علیه وی در جریان است، افزود: دو شرکت بین‌المللی حساب‌ بانک را بررسی کردند و ما گزارش مالی را به مسئولان ارائه دادیم.

سلامه تصریح کرد: بانک برای تامین مالی دولت به قوانین پایبند است و ما امسال با پرداخت‌هایی که داشتیم کمک بسزایی در کاهش میزان بدهی‌ها کردیم.

وی گفت، اگر دولت در اجرای اصلاحات ناکام بماند، بانک مرکزی مسئول آن نیست.

حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان جمعه گذشته در کنفرانسی خبری، ‌ریاض سلامه رییس کل بانک مرکزی لبنان را متهم کرد که در خصوص نوسانات ارزی که منجر به کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور و بالا رفتن قیمت دلار و کمیاب شدن آن شد، مقصر بوده و رفتارش مشکوک است که باید ضمن پاسخگویی در این زمینه از مسوولیت خود کنار رود.

سخنان تند «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان علیه رییس کل بانک مرکزی این کشور مبنی بر لزوم پاسخگویی در مورد بحران ارزی رخ داده، موجب حمله سران سیاسی اردوگاه موسوم به ۱۴ مارس علیه وی شده است.

جریان ۱۴ مارس در سال ۲۰۰۵ میلادی در لبنان به دنبال تشکیل جریان ۸ مارس شکل گرفت.

۸ مارس شامل حزب الله ، جنبش امل و طرفداران این احزاب است و 14 مارس نیز شامل احزاب تحت رهبری رفیق حریری، سمیر جعجع و ولید جنبلاط است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها