همایش بین‌المللی قدس شریف به صورت‌ مجازی برگزار می‌شود 

همایش بین‌المللی قدس شریف به صورت‌ مجازی برگزار می‌شود 
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 14:19

همایش بین‌المللی قدس شریف به‌شکل مجازی با هدف بررسی استراتژی جبهه مقاومت برابر رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود.

العالم - آیت‌الله علیرضا اعرافی رییس همایش بین المللی قدس شریف اظهارداشت: این همایش در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ الی ۲۰ به وقت ایران و ۱۶.۳۰ الی ۱۸.۳۰ به وقت مکه، به مدت ۲ روز و به صورت مجازی و با نرم افزار adobe connect و بخش زنده از طریق آدرس اینترنت live.alabaster.ir و اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب است.

رییس همایش بین المللی قدس شریف ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش زنده نگه داشتن قدس با استفاده از ظرفیت نخبگانی، سازمان‌های مردم نهاد و حرکت بزرگ اربعین حسینی، تبیین ترفندها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از اشتغال فلسطین، بررسی نقش تروریسم دولتی در مساله فلسطین و جهان اسلام و بررسی استراتژی جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس است.

اعرافی به محورهای همایش اشاره کرد و افزود: قدس در اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، گفتمان مقاومت اسلام و آزادسازی قدس، نقش سرداران شهید مقاومت در مبارزه علیه صهیونیسم از محورهای این همایش است.

اعرافی معامله قرن، ترفند آمریکا برای تثبیت اشغالگری، ابعاد هنری و رسانه‌ای بازنمایی قدس و روز جهانی آن، اربعین حسینی و قدس، فلسطین در مسیر تحولات، افراطی گری، تروریسم و مسئله فلسطین، فلسطین و مسائل حقوق بشر و فلسطین و طرح چهار ماده ای ایران را از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی عنوان کرد.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این همایش بین‌المللی شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از جهان است.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: این همایش با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و سخنرانانی از کشورهای ایران، پاکستان، عراق، فلسطین، بنگلادش، کانادا، تایلند، سیرالئون، بحرین، اندونزی، سوریه، آمریکا، انگلستان، تالیند، لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه و ماداگاسکار در آن سخنرانی خواهند کرد.

رییس همایش بین المللی قدس شریف با بیان این که قدس و مسجد الاقصی نماد امت اسلام و تمدن اسلامی است، افزود: اهتمام به این روز و دفاع از آرمان فلسطین به دلیل گره خوردن با مصالح ملی تمام کشورهای اسلامی است.
رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: آرمان فلسطین به عنوان آرمان مشترک امت اسلامی است و ایران بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب دکترین‌اش بر پایه انتخابات آزاد در فلسطین با حضور تمام فلسطینیان عالم است.
وی افزود: اگر جهان منطق درست را بفهمد، منطق درست همین است. اما وقتی این منطق مورد قبول قرار نگیرد جمهوری اسلامی ایران، مقاومت اسلامی و امت اسلام به مبارزه مشروع در برابر تروریسم بین المللی پایبند است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: این همایش در دفاع از آرمان فلسطین با توجه به تلاش‌ها برای اجرای معامله قرن مهم است. آنها به خیال خود می خواهند مساله فلسطین را حل کنند و سازشی میان فلسطینیان و اشغالگران ایجاد کنند و مسجد الاقصی را پایتخت اعلام کنند.

رییس همایش بین المللی قدس با تاکید بر این که معامله قربن پیشاپیش سرنوشتی جز شکست ندارد گفت: متاسفانه در میان کشورهای اسلامی برخی مزدوری خود را به حد اعلی رساندند و به این معامله روی خوش نشان دادند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم دولت‌های اسلامی حتی اگر آماده حضور مستقیم در کارزار مقابله با رژیم صهیونیستی نیستند، مبارزه منفی با آن را یعنی قطع روابط اقتصادی، سیاسی و حمایت از آرمان فلسطین در مجامع بین الملل را آغاز کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه به برگزاری روز قدس اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که امسال بر ایران و سایر کشورها حاکم است از تشکیل اجتماعات روز قدس معذوریم بنابراین به اشکال دیگر این کاستی جبران خواهد شد.

به گفته رییس همایش بین المللی قدس، روز قدس در شهرهایی که سفید و زرد است و امکان اقامه نماز جمعه وجود دارد در محل اقامه نماز برگزار می‌شود و بیانیه و سخنرانی روز قدس هم در همان چارچوب قرائت می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها