آنکارا: تاکنون هیچ تلفاتی در لیبی نداده‌ایم

آنکارا: تاکنون هیچ تلفاتی در لیبی نداده‌ایم
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 18:08

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد هیچ سرباز ترکیه‌ای تاکنون در لیبی کشته یا زخمی نشده است.

العالم - ترکیه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه مدعی شد آنکارا به دعوت «دولت مشروع لیبی» در این کشور حضور دارد و از مشروعیت بین‌المللی دفاع می‌کند.

او به خبرگزاری آناتولی گفت نقش ترکیه در لیبی به امور آموزشی و مستشاری محدود است و در خصوص گزارش‌هایی که از تلفات نیروهای ترکیه در لیبی منتشر می‌شود نیز مدعی شد که تا کنون هیچ کشته یا زخمی و تلفاتی از نیروهای نظامی ترکیه در لیبی گزارش نشده و ارتش ترکیه تمامی تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کرده است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین مدعی شد که پس از ورود نیروهای نظامی این کشور به لیبی، پیروزی‌های بزرگی نصیب دولت وفاق ملی لیبی شده است.

«احمد المسماری» سخنگوی شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» پیش از این گفته بود که تا کنون تعداد بسیار زیادی از نیروهای ارتش ترکیه در مناطق اطراف طرابلس، پایتخت لیبی کشته شده‌اند.

لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی».

نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیروهای حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی بهره می‌برند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها