شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، درخواست ائتلاف سعودی را رد کرد

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، درخواست ائتلاف سعودی را رد کرد
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 07:51

نایب رییس شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) ، بامداد دوشنبه درخواست ائتلاف سعودی مبنی بر واگذاری کنترل سواحل جنوبی یمن به نیروهای منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را رد کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش الجزیره، "هادی بن بریک" در این باره افزود: ائتلاف سعودی باید برای اجرای توافق ریاض دولت هادی را زیر فشار قرار دهد و پس از آن ما خواسته آنان را اجرا خواهیم کرد.

در آبان ماه ۹۸ با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در عربستان امضا شد که به توافق ریاض شهرت یافت.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.

براساس این توافق همچنین مقرر شد که نیمی از کابینه ۲۴ نفری دولت آینده یمن از طرف شورای انتقالی جنوب تعیین شوند.

سخنان بریک یک هفته پس از آن بیان می‌شود که درگیری‌ میان نیروهای وفادار به هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوبی در استان أبین از روز دوشنبه گذشته (۲۲ اردیبهشت) بار دیگر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات کنترل شهرهای زنگبار و جعار در استان أبین را در اختیار دارند و شمال مأرب تا جنوب أبین نیز در کنترل نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان هستند، قرار دارد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

پربیننده ترین خبرها