تشدید بحران ها در جنوب یمن/ نیروهای تحت حمایت امارات فرمانده هادی را به اسارت گرفتند

تشدید بحران ها در جنوب یمن/ نیروهای تحت حمایت امارات فرمانده هادی را به اسارت گرفتند
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 20:51

نیروهای موسوم به "شورای انتقالی جنوب" یمن مورد حمایت امارات، از اسارت سیف القفیش فرمانده تیپ پیاده نظام 115 وابسته به دولت عبدربه منصور هادی مورد حمایت عربستان سعودی در درگیری های استان ابین واقع در جنوب این کشور خبر داد.

العالم یمن

بحران در جنوب یمن به اوج خود رسیده است. نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات، از اسارت سیف القفیش فرمانده تیپ پیاده نظام 115 وابسته به دولت عبدربه منصور هادی خبر دادند.

نیروهای این شورا از اسارت القفیش و حدود 40 نفر از اعضای تیپ وی در نزدیکی منطقه الکلاسی در استان ابین در جنوب یمن پس از درگیری های خشونت آمیزی میان دو طرف و چند ساعت پس از دعوت شورای انتقالی از طرفدارانش در استان حضرموت برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای هادی خبر دادند.

درگیری های استان ابین و زنجبار مرکز آن برای ششمین روز متوالی ادامه دارد که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای دو طرف منجر شده است. برخی منابع محلی اعلام کردند نیروهای انتقالی با حمله نیروهای هادی برای تسلط بر زنجبار درابین مقابله کردند.

این منابع افزودند: این درگیری ها با بمباران موشکی و توپخانه ای پایگاههای دو طرف در امتداد دو جبهه درگیری در منطقه الشیخ سالم و الطریه همراه بود.

این منابع افزودند: نیروهای انتقالی به سوی شهر شقره پیشروی نظامی کرده و تجهیزات نظامی با خودورهای زرهی و خودروهای حامل سلاح های اماراتی از عدن و لحج به آنان رسید. تجهیزات نظامی برای نیروهای هادی نیزاز استان شبوه در شرق یمن و مارب ارسال شد.

در همین بین شورای امنیت از شورای انتقالی خواست از اقدامات خود در جنوب یمن مانند خودمختاری در استان های جنوبی که حدود سه هفته پیش اعلام کرده، انصراف دهد و از دولت هادی و شورای انتقالی خواست به توافق ریاض بازگردند.

این درگیری ها در راستای درگیری های دوطرف است که در عدن آغاز شد و سپس به مناطق دیگر مانند جزیره سقطری امتداد یافت تا به ابین رسید.

برخی ناظران معتقدند این درگیری ها در جنوب یمن، بیانگر درگیری های سعودی اماراتی برای نفوذ در یمن است که از پایان سال پیش پس از اعلام طغیان شورای انتقالی علیه دولت هادی در عدن و تسلط بر آن به اوج خود رسید سپس این درگیری ها به همه استان های جنوب امتداد یافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها