واکنش تند مفتی اهل‌سنت عراق به برافراشته شدن پرچم محاربه در بغداد

واکنش تند مفتی اهل‌سنت عراق به برافراشته شدن پرچم محاربه در بغداد
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 08:03

شیخ "مهدی الصمیدعی" مفتی اهل سنت عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای با ابراز تأسف از رفتار و اخلاق برخی سفارت‌خانه‌های اروپایی در برافراشتن پرچم همجنسگرایان، "پرچم محاربه" این اقدام را کوچک شمردن ملت مسلمان عراق و محاربه و اعلان جنگ آشکار [با اسلام] دانست.

العالم ـ عراق

در بیانیه‌ای که مرکز صدور فتواهای شرعی عراق در اختیار ایرنا قرار داده، آمده است: تمام این کشورها که اقدام به برافراشتن پرچم همجنسگرایان کرده‌اند مسئول عواقب توهین به مسلمانان در داخل کشورشان و در بغداد هستند، شهری که در طول تاریخ محل زندگی اهل بیت و اصحاب پیامبر اسلام (ص) بوده‌ است.

مفتی اهل‌سنت عراق از دولت عراق خواست که ضمن مخالفت با برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان، "پرچم محاربه [اعلان جنگ با اسلام] را با استمداد قانون اساسی عراق پایین بیاورد.

پیش از این نیز سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق روز (یکشنبه) در پیامی، برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان را توسط برخی سفارتخانه‌های اروپایی در بغداد را اهانتی آشکار به آداب‌ و رسوم عراق و بی‌احترامی به هویت مردم این کشور دانسته بود.

به گزارش ایرنا، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز یکشنبه برای نخستن‌بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، امروز (یکشنبه) در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته‌ایم و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با انزجار و واکنش منفی گسترده مقام‌های سیاسی، دینی، مذهبی و خشم مردم عراق در سراسر کشور روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها