دولت موظف به حمایت از فعالیت سایر دولت‌ها و ملت‌ها حامی آزادسازی قدس شد

دولت موظف به حمایت از فعالیت سایر دولت‌ها و ملت‌ها حامی آزادسازی قدس شد
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 10:43

نمایندگان مجلس، دولت را موظف کردند از فعالیت سایر دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و بین‌المللی حامی آزادسازی قدس و محکومیت، محدودیت و تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کند.

العالم - ایران / سیاسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) و در جریان بررسی طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم نامشروع صهیونیستی با مواد 13، 14، 15 و 16 این طرح موافقت کردند.

ماده13- به شرح ذیل است:

دولت موظف است از فعالیت سایر دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و بین‌المللی حامی آزادسازی قدس و محکومیت، محدودیت و تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت نماید و اقدامات لازم را در جهت مقابله با هرگونه تلاش در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم منحوس مذکور و حضور آن در منطقه و جهان اسلام معمول دارد. همچنین موضوع صهیونیسم بدتر از آپارتاید را در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی تبیین کند.

ماده14 به شرح ذیل است:

در اجرای ماده (6) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین کلیه دستگاههای فرهنگی کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی موظفند در جهت تبیین ماهیت، افشاء جنایات ضدبشری صهیونسیم بین‌الملل و رژیم منحوس اشغالگر قدس از همه توانمندی و ظرفیت خود در جهت تولید محصولات فرهنگی استفاده کند و وزارت ارشاد موظف است حمایت ویژه‌ای از تولید محصولات و فیلم با محتوای مذکور حمایت ویژه نماید.

ماده15 به شرح ذیل است:

بار مالی ناشی از اجرای مفاد این قانون از محل صرفه‌جویی دستگاههای موضوع این قانون تأمین می‌گردد.

ماده16 به شرح ذیل است:

به‌منظور پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای این قانون، کمیته ویژه‌ای متشکل از نمایندگان دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملّی، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات (سازمان اطلاعات خارجی و معاونت ضدجاسوسی)، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ دادستانی کل کشور، وزارت کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دبیرخانه کنفرانس بین‌‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. کمیته موظف است گزارش عملکرد دستگاههای نام‌ برده شده در این قانون را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. مسؤولیت برگزاری و دبیری جلسات برعهده دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملّی می‌باشد.

پربیننده ترین خبرها