میدل ایست آی بررسی کرد؛

سلاح جدید مصر در برابر رژیم صهیونیستی

سلاح جدید مصر در برابر رژیم صهیونیستی
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 11:18

یک سایت انگلیسی با اشاره به پخش سریال ضد صهیونیستی النهایه در مصر اعلام کرد که این کشور از سلاح جدیدی علیه رژیم صهیونیستی استفاده می کند.

العالم - مصر

سایت انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی نوشت که سریال رمضانی «النهایه» که به موضوع نابودی رژیم صهیونیستی اشاره دارد بیانگر آن است که مصر از سلاح هنر در برابر صهیونیستها استفاده می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: این سریال بیانگر وجود تناقضات در روابط مصر و اسرائیل است. با وجود آنکه مصر رسماً سلاح خود را بعد از ۵ جنگ با اسرائیل زمین گذاشته و روابط دیپلماتیک و اقتصادی را طی دهه های گذشته با تل آویو گسترش داده است اما به نظر می رسد از هنر به عنوان سلاح استفاده می کند.

در این گزارش تاکید شده است: سریال النهایه مخاطب های زیادی جذب کرده است. با وجود گذشت ۴۱ سال از توافقنامه کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل، شاهد آن هستیم که نظام مصر نتوانسته تاکنون مردم این کشور را اقناع کند که اسرائیل در اجرای وعده های خود جدی است.

لازم به ذکر است که سریال ضد صهیونیستی النهایه در حالی پخش می شود که سریال ضد فلسطینی ام هارون از سوی شبکه سعودی ام بی سی تلاش دارد تا عادی سازی روابط را ترویج دهد.

البته شبکه سعودی ام بی سی علاوه بر تلاش ها در زمینه عادی سازی روابط در زمینه توهین به شهدا نیز پیش رو بوده و در جدیدترین اقدام فتنه انگیز خود، به شهدای مقاومت عراق توهین کرده است.

به نظر می رسد برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی علاوه بر آنکه در زمینه های سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک رغبت بسیار زیادی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند در زمینه های هنری و فرهنگی نیز تلاشهای زیادی از خود نشان داده اند.

اقدام شبکه «ام بی سی» وابسته به عربستان سعودی و شخص محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در پخش سریال‌هایی با محوریت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خشم ملت‌های منطقه را برانگیخته است. عربستان سعودی با ساخت چنین سریال‌هایی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تغییر افکارعمومی اعراب و مسلمانان نسبت به صهیونیست‌ها است.

مشخص است که عربستان که تاکنون در صف اول عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی قرار داشته امروزه تلاش می‌کند این روند را وارد منازل تمام عرب‌ها از طریق پخش سریال‌هایی نظیر ام هارون و مخرج ۷ با هدف تحقق منافع رژیم صهیونیستی کند.

در برابر این تلاش ها، برخی کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه با پخش سریالهایی نظیر «حارس القدس» قصد دارند نشان دهند که آرمان فلسطین هم چنان زنده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها