پلوسی: اخراج بازرس کل وزارت خارجه، احتمالا غیرقانونی بود

پلوسی: اخراج بازرس کل وزارت خارجه، احتمالا غیرقانونی بود
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 11:47

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از اخراج بازرس کل وزارت خارجه این کشور توسط دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد و گفت: «این کار احتمالا غیرقانونی است».

العالم - آمریکا

مقام ارشد دموکرات کنگره در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان به اقدام خبرساز رئیس‌جمهور این کشور در اخراج «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور حق اخراج کردن هر کارمند فدرال را دارد اما این واقعیت که به نظر می‌رسد (اقدام او در اخراج استیو لینیک) به تلافی تحقیقاتی که بازرس کل انجام می‌داده، انجام شده و شاید غیرقانونی باشد».

دونالد ترامپ روز جمعه هفته گذشته استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را اخراج کرد، اقدامی که به گزارش رسانه‌های این کشور به درخواست مایک پامپئو وزیر خارجه انجام شد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که لینیک در حال انجام تحقیقاتی درباره مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور بوده است.

ترامپ بعد از پایان روند استیضاحش در کنگره و رای سنای دارای اکثریت جمهوری‌خواه به تبرئه شدنش، تا به حال چهار بازرس کل را اخراج کرده است.

پیشتر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که درباره اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اخراج استیو لینیک بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا تحقیق می‌کند.

در بیانیه این کمیته از دولت ترامپ درخواست شده تا مدارکی که مربوط به اخراج بازرس کل وزارت امور خارجه بوده را ارائه دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها