چرا غرب پرچم همجنس گرایان را در بغداد برافراشت؟

چرا غرب پرچم همجنس گرایان را در بغداد برافراشت؟
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 14:59

ساده لوحانه است اگر اقدام اخیر سفارت خانه های انگلیس و کانادا و دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در عراق در راستای سیاست آزادی خاص غرب بدانیم. این سفارت خانه ها به بهانه "روز جهانی مبارزه با همجنس‌ گراهراسی، تراجنس‌ هراسی و دوجنس‌ گراهراسی" پرچم همجنس گرایان را بر فراز ساختمان های خود برافراشتند.

العالم - در گوشی

روشن است که عواملی که در این رفتار دست داشته اند به خصوص کارکنان سفارت انگلیس از شاگردان "میسیز بل"، مستشار سفیر کبیر انگلیس در عراق، "پرسی کوکس" بوده اند. آنها به خوبی می دانند که این حرکت ربطی به مأموریت دیپلماتیکشان ندارد و حتی ارتباطی هم به مقوله آزادی ندارد. کشوری که سفیرش در هند به خاطر منافع نامشروع کشورش گاو پرستی می کند بهتر از هر کسی می داند که کار غلطی انجام داده و به عمد به اعتقادات و سنت ها و اخلاق و ارزشهای ملت عراق آنهم در مقدس ترین ماه و شب مسلمانان اهانت کرده است.

اکنون سوالی که مطرح است این است که چرا انگلیس چنین غلطی را مرتکل شد و چرا کانادا و اتحادیه اروپا این اشتباه را تکرار کردند؟

به نظر می رسد که این سه سفارت خانه به نیابت از اشغالگران آمریکایی دست به این کار زده اند و هدف، آزمایش میزان اثرگذاری و نفوذ سازمان هایی است که "نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی" با عنوان "سازمان های جامعه مدنی" با جذب شماری از دختران و پسران جوان عراقی ایجاد کرده است. این جوانان مدتی طی دوره های فشرده آموزش دیدند و هدف اصلی از این دوره ها حمله به ارزش های دینی و اجتماعی عراق تحت عنوان آزادی و ارزش انسانی بوده است.

برافراشتن این پرچم در واقع تلاشی بود برای سنجش میزان انسجام اجتماعی و پیوندهای خانوادگی و سنجش ورابط و پیوند انسان ها با عقاید دینی و اخلاقی و دیگر سنت‌ها و شئونات شهروندان در عراق آنهم پس از ده سال فعالیت متمرکز این سازمان آمریکایی.

آمریکا از بیم منافع خود، جرأت نداشت مستقیما خود، دست به این کار بزند. لذا کار را به متحدانش سپرد؛ کسانی که در صورت اعتراض جامعه عراق، می توانند برگردند و عذرخواهی کنند. و همین اتفاق افتاد و محافل عراقی خواستار اخراج سفرای انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا شدند و این اتفاق ثابت کرد که سازمان های جامعه مدنی آمریکایی نمی توانند در جامعه عراق نفوذ کرده و آن را مسخ کنند.

پربیننده ترین خبرها