موج عصبانیت عراقی ها از برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در سفارت اتحادیه اروپا

موج عصبانیت عراقی ها از برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در سفارت اتحادیه اروپا
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 22:58

اتحادیه اروپا در اقدامی بی سابقه پرچم همجنسگرایان را بر فراز مقر خود در بغداد پایتخت عراق برافراخت که موجب خشم شدید مردم شد.

العالمدرگوشی

این اقدام غربی ها برانگیختن آشکار احساسات مردم عراق و عبور از ارزش ها و هنجارهای اجتماعی در جامعه ای است که بیشتر مردم آن معتقد به اسلام و دیگر ادیان الهی هستند که به شدت با این عمل مخالف بوده و آن را با ارزشهای آسمانی در تضاد می بینند.

اتحادیه اروپا افزون بر برافراشتن این پرچم، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امروز در بغداد با مشارکت سفارت کانادا و بریتانیا در عراق، به هیات های اتحادیه اروپا در جهان برای برافراشتن پرچم رنگین کمان برای بزرگداشت روز جهانی مبارزه با تغییر جنسی و همجنسگرا هراسی می پیوندیم" که بیش از پیش مردم عراق را برآشفت.

اروپائی ها همچون گذشته احترام ماه مبارک رمضان که برای مسلمانان از ارزش ویژه ای برخوردار است را رعایت نکردند. بهتر است هیات های دیپلماتیک خارجی ارزش های ملت مسلمان را رعایت کرده و به روشی مثبت عمل کنند تا راهی برای نزدیک شدن دیدگاههای ملت های مختلف جهان باشد نه اینکه به ارزشهای کشورهای میزبان سفارتشان تعرض کنند.

بریتانیا اولین بار نیست چنین اقدامی می کند در 3 مارس نیز سفارت بریتانیا در عراق در توییتر از به رسمیت شناختن حقوق هم جنسگرایان در عراق سخن گفت.

این توییت نیز واکنش های شدید روحانیون و سیاستمداران را به دنبال داشت که خواستار اخراج سفیر بریتانیا از عراق شدند. برخی پایگاههای محلی عراق نیز از عدم واکنش مقامات عراقی نسبت به رسمیت شناختن حقوق همجنسگرایان سخن گفتند

بدون شک غربی ها می دانند که ملت عراق محافظه کار بوده و بیشترشان مسلمان هستند و می دانند که ماه مبارک رمضان است اما به نظر می رسد نمی توانند عراق آرام را قبول کنند زیرا یا از داعش در عراق حمایت می کنند یا از همجنسگرایی .همه اینها نیز پس از بازدید مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق از مقر الحشد العشبی و اعلام حمایت از ان و قدردانی از جانفشانی هایشان برای امنیت عراق رخ داد.

پربیننده ترین خبرها