رئیس جمهور مصر: ثبات در لیبی برای امنیت ملی مصر تعیین کننده است

رئیس جمهور مصر: ثبات در لیبی برای امنیت ملی مصر تعیین کننده است
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 23:47

رئیس جمهور مصر در واکنش به تحولات لیبی و موفقیت نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت ترکیه است، برای این کشور و گروه‌های مورد حمایت آن خط و نشان کشید.

العالم - مصر

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر ثبات در همسایه غربی خود را تأثیر گذار و تعیین‌کننده در امنیت ملی مصر دانست و گفت که قاهره چه در گذشته و چه در آینده در برابر «گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها» تسامح نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور مصر که امروز سه‌شنبه در نشست گروه ارتباط کشورهای آفریقایی در باره لیبی از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کرد، گفت که موضع مصر در برابر بحران لیبی ثابت است و آن این که به یک راه حل سیاسی برای این بحران ختم شود.

به گزارش الیوم السابع، سیسی مدعی شد که مصر به دنبال حفظ حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی لیبی است و از اراده کامل مردم این کشور حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری مصر طی این ویدیو کنفرانس هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی لیبی را محکوم کرد. منظور مصر از مداخلات خارجی در لیبی، حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج است که با تصویب طرح اعزام نیروی نظامی از سوی پارلمان ترکیه، این کشور نیروهای مسلح و تروریستی را به لیبی فرستاده است.

دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت جامعه جهانی و برآمده از توافق صخیرات در سال ۲۰۱۵ است و شهر طرابلس، پایتخت لیبی را در اختیار دارد و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرقی لیبی از فروردین سال ۱۳۹۸ به دنبال سیطره بر این شهر و ساقط کردن دولت سراج است. مصر، امارات، روسیه و عربستان سعودی از حفتر در برابر ترکیه و دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها