واکنش تحلیلگران به اظهارات محمود عباس؛ توخالی و بدون سازوکار مشخص

واکنش تحلیلگران به اظهارات محمود عباس؛ توخالی و بدون سازوکار مشخص
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:08

تحلیلگران عرب می‌گویند رئیس تشکیلات خودگردان برای عدم پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و آمریکا سازوکار مشخصی ارائه نداده و به نظر می‌رسد تهدیدات وی توخالی باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی جدید در کرانه باختری بامداد امروز (31 اردیبهشت) اعلام کرد، تشکیلات خودگردان دیگر به توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و آمریکا پایبند نیست.

در همین زمینه «زهیر الشاعر» تحلیلگر عرب اعلام کرد، محمود عباس چیزی ندارد که ارائه کند به همین دلیل به تکرار گفته‌های سابق خود روی آورد تا با یک سنگ دو هدف را نشانه بگیرد؛ او به خوبی می‌داند گفته‌هایش «تو خالی» و برای مصرف داخلی است و ارزشی ندارد.

الشاعر ادامه داد، عباس جرأت اجرای هیچ کدام از اظهاراتش بویژه در زمینه لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی را ندارد و رژیم اسرائیل به او اجازه صحبت در این حد را داده وگرنه در عمل هیچکدام از آنها را اجرا نمی‌کند.

«هانی المصری» رئیس مرکز فلسطینی ویژه پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک «مسارات» هم اعلام کرد، محمود عباس از لغو توافقنامه‌ها و قطع هماهنگی امنیتی سخن گفت اما سازوکار و تدابیر ملموس، فوری و واضح ارائه نکرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، المصری ادامه داد، آیا این اظهارات به معنای انحلال تشکیلات خودگردان، باقی ماندن یا تغییر آن یا همزیستی این نهاد با «واقعیت استعماری جدید» است؟

وی در ادامه پرسید، این صحبت‌ها به معنای لغو شناسایی اسرائیل، توقف هماهنگی امنیتی و لغو توافقنامه پاریس است؟

المصری سپس گفت: عباس حتی یک کلمه از وحدت ملی، مقاومت مردمی و تحریم یا فعال‌سازی سازمانهای آزادیبخش فلسطین «ساف» سخن گفت.

وی در پایان نتیجه گرفت که اگر از فردا اقدامات جدیدی مشاهده نشود این به معنای ادامه روند فعلی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها