شورای اخوت اسلامی هرات: حمایت از فلسطین بر همه مسلمانان واجب است

شورای اخوت اسلامی هرات: حمایت از فلسطین بر همه مسلمانان واجب است
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 10:13

شورای اخوت اسلامی هرات افغانستان در اعلامیه‌ای بیت المقدس را به عنوان قبله نخست مسلمین و حمایت از ملت فلسطین را بر همه مسلمانان واجب دانست.

العالم ـ آسیا

سید احمد آخوندزاده رییس شورای اخوت اسلامی هرات در این اطلاعیه خاطرنشان کرد که به دلیل گسترش ویروس کرونا این شورا از برگزاری گردهمایی‌های بزرگ درباره روز قدس خوداری کرده اما روز جهانی قدس را گرامی ‌می‌دارد.

این اطلاعیه یادآورشد که برای ارج گذاری روز جهانی قدس شماری از بازرگانان هرات کمک‌های مواد غذایی را در اختیار شورای اخوت اسلامی قرار داده‌اند تا به نیازمندان توزیع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد جواد رجب‌زاده» از اعضای این شورا نیز می گوید که هیچ مسلمان در دنیا در مورد قدس که قبله اول مسلمانان است، بی‌تفاوت نبوده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

به گفته وی، قدس قبله نخست مسلمانان جهان بوده و رژیم اشغالگر اسرائیل به زور این مکان مقدس را تصرف کرده و به این تعدی نیز بسنده نکرده و معامله نگین قرن را هم رقم زد.

رجب زاده تاکید کرد که این رژیم متجاوز نخستین قبله مسلمانان جهان را پایتخت خود خوانده و به اشغالگری‌هایش هم ادامه می‌دهد و از سازمان ملل متحد انتقاد کرد که با تمام اشغالگری‌های رژیم غاصب اسرائیل سکوت کرده اند.

مولوی غلام محمد مصئوناز فرماندهان پیشین جهادی و علمای دینی در هرات می‌گوید: رژیم غاصب اسرائیل در حالی که به اشغالگری‌هایش ادامه داده برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدت برای خود در نظر دارد.

به گزارش ایرنا، وی می افزاید: برنامه‌های کوتاه مدت این رژیم اشغالگر جمع کردن تمام یهودیان جهان به سر زمین‌های اشغالی می‌باشد و برنامه‌های دراز مدت آنان تلاش برای از بین بردن مسلمانان و مسحیت است.

این فرمانده پیشین جهادی هرات یادآور شدکه اگر تمام مسلمانان از روز اول در کنار مردم مظلوم فلسطین می ‌بودند، اشعالگری‌های اسرائیل تا اینجا ادامه پیدا نمی‌کرد.

به گفته وی، از ۷۲ سال پیش اسرائیل به تجاوزات خود در سر زمین‌های اشغالی ادامه داده و بعد از چندین سال حالا کار به جایی رسیده که قبله اول مسلمانان را پایتخت خود اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها