قربانیان طوفان «امفان» در هند و بنگلادش به ۸۴ نفر افزایش یافت

قربانیان طوفان «امفان» در هند و بنگلادش به ۸۴ نفر افزایش یافت
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 18:41

طوفان بزرگ «امفان» که از روز گذشته بخش‌های شرقی هند و بنگلادش را در نوردیده است، باعث خسارات فراوان و همچنین کشته شدن بیش از ۸۴ نفر در دو کشور شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه‌های هندی، مقامات دولتی اعلام کردند که تخلیه گسترده مردم از مناطق ساحلی جان افراد زیادی را نجات داده است اما به دلیل گستردگی خسارت‌های وارده و قطع خطوط ارتباطی و همچنین مسدود شدن مسیرهای مختلف، تخمین دقیق تلفات انسانی این توفان هنوز امکان پذیر نیست.
مامتا بانرجی سروزیر ایالت بنگال روز پنجشنبه اعلام کرد که حداقل ۷۲ نفر در این ایالت به دلیل برق گرفتگی یا سقوط درخت بر روی آنها، جان خود را از دست داده‌اند.
تند باد شدید با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هزاران درخت در این ایالت را ریشه کن و صدها خانه را تخریب کرده است.
در کشور بنگلادش، تخمین اولیه تلفات این طوفان ۱۰‌ نفر اعلام شده است.
اصغر علی یک ساکن بخش ساختیرا در بنگلادش ‌گفت: من تاکنون طوفانی به بزرگی امفان ندیده بودم. تنها کاری می‌توانستم انجام دهم دعا بود.
محمد اسد الزمان یک مقام ارشد پلیس در بنگلادش ‌گفت: طوفان و بارندگی شدید سقف بسیاری از خانه‌ها را ویران ساخته و چندین روستا را به زیر آب برده است.
مقامات هندی و بنگلادش در ۲ روز گذشته در میان گسترش ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در ۲ کشور، بیش از سه میلیون نفر را از مناطق پر خطر خارج کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، طوفان‌های فصلی معمولا بین ماه‌های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می‌افتد و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت‌های مالی گسترده در این کشورها می‌شود. مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پر خطر خارج کنند.
در سال ۲۰۰۷ بر اثر طوفان بزرگ "سیدر" در بنگلادش حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. در سال ۱۹۹۹ نیز یک طوفان بزرگ در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها