نماز عید فطر در پاکستان مطابق پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد

نماز عید فطر در پاکستان مطابق پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 10:47

مسلمانان پاکستان اعم از شیعه و سنی پس از یک ماه روزه‌داری، امروز (یکشنبه) همزمان با عید سعید فطر با حضور در مساجد، مراکز اسلامی و حسینیه‌های این کشور، نماز عید فطر را مطابق با مقررات کرونایی و تمهیدات بهداشتی؛ اقامه کردند.

العالم ـ آسیا

آیین‌های عید فطر در شهرهای مختلف پاکستان امسال به دلیل شیوع کرونا شکل متفاوتی به خود گرفت طوری که اقامه نماز عید امسال تنها با رعایت تمهیدات بهداشتی و فاصله اجتماعی صورت گرفت.

مقام‌های پاکستانی از جمله رییس جمهوری و نخست وزیر نیز برای ترغیب مردم این کشور جهت مشارکت در پویش قطع زنجیره انتقال کرونا، نماز عید فطر را در منزل اقامه کردند.

براساس این گزارش، مسلمانان پاکستان اعم از شیعه و اهل‌تسنن همانند سایر مسلمانان جهان، عید سعید فطر را به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال گرامی داشته و در این روز بهترین آرزوها را برای دیگر مسلمانان از جمله نجات از پدیده همه گیر ویروس کرونا، کردند.

پاکستانی‌ها که این روزها چالش جدی ویروس کرونا و سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در کراچی را تجربه می‌کنند، امروز با حضور در مساجد با خواندن نماز عیدسعید فطر، برای مغفرت قربانیان ناشی از ویروس کرونا و حادثه سقوط هواپیما دعا کردند.

عید فطر در این کشور مسلمان نشین و همسایه با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری از رنگ و بوی خاصی برخوردار است، اما شیوع کرونا آیین‌های امسال را تحت الشعاع قرار داد و حتی از میزان سفر مردم در ایام تعطیلی نیز به طور بی‌سابقه‌ای کاسته شده است.

به گزارش ایرنا، مردم کشورهای اسلامی به ویژه پاکستان عید فطر را نه تنها فرصتی برای طراوت و تازگی بیشتر روح پس از یک ماه روزه‌داری می‌شمارند بلکه آن را برای شادمانی همگان، نو شدن لباس، کمک کردن به نیازمندان و دیدار با بزرگان و بستگان مغتنم می دانند.

زیارت اهل قبور، قرآن خوانی و دعای مغفرت خواندن نیز از دیگر آئین‌های فطر در پاکستان است و همچنین مردم این کشور بر اساس سنت های دیرینه، عید را کنار اعضای خانواده، خویشاوندان و دوستان سپری می کنند.

یکی دیگر از سنت‌های پسندیده و انسان‌دوستانه آئین‌های عید فطر بین پاکستانی‌ها، تقسیم شادی‌ها به ویژه در اوضاع کرونایی با مستمندان است و تلاش می‌کنند پیش و پس از این روز به نیازمندان و خانواده‌های بی بضاعت کمک مالی کنند تا خوشحالی و شادی‌ها هر چه بیشتر همگانی شود.

پربیننده ترین خبرها