روز قدس، ازمنحرف شدن مساله فلسطین جلوگیری می کند    

روز قدس، ازمنحرف شدن مساله فلسطین جلوگیری می کند    
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 14:58

کارشناسان سیاسی معتقدند بزرگداشت روز جهانی قدس ، آگاهی درباره مساله فلسطین را افزایش داد و سد محکمی در برابر تلاش ها برای عادی سازی ایجاد کرد.

العالمنظرکده

تحلیلگران سیاسی تاکید دارند مراسم روز قدس از زمان اعلام آن توسط امام خمینی تا الان موجب افزایش آگاهی نسبت به مساله فلسطین و یکی از بزنگاه های مهم حمایت از قدس در کشورهای عربی و اسلامی شده که سد فرهنگی محکمی در برابر موج هایی است که در صدد از بین بردن مساله فلسطین و تلاش برای عادی سازی رابطه با دشمن است.

سیاستمداران فلسطینی نیز معتقدند صهیونیستها درصدد فریب دادن افکار دنیا و کشورهای عربی اسلامی و فلسطینی با روایتهای صهیونیستی هستند. اما همه تلاش هایشان ناکام ماند و مساله فلسطین هنوز در ذهن هر انسان آزاده ای در جهان است.

این سیاستمداران نسبت به تلاش های برای عادی سازی رابطه با اسرائیل و تلاش برای منحرف کردن مساله فلسطین و القا مقصر بودن مردم فلسطین و نه قربانی بودن آنان ابراز نگرانی کردند.

اما سیاستمداران یمنی معتقدند دشمن صهیونستی به گذر زمان و تاثیرآن بر حافظه مردم اعتماد کرده اما امام خمینی با اعلام جمعه اخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس مانع از فراموش شدن مساله فلسطین شد و این مساله را در وجدان مردم زنده نگاه داشت

از سوی دیگر تحلیلگران سیاسی معتقدند تلاش برای بازی با واقعیت های تاریخی و فریب دادن و واداشتن مردم به پذیرش همزیستی با رژیم صهیونیستی از زمان غصب فلسطین قطع نشده اما اراده مقاومت و آگاهی ملی و محلی قویتربوده لذا تلا شهای فعلی نظام سعودی و دیگران که آمریکا پشت آن قرار دارد، بی فایده است و باید با قدرت و در همه سطوح با آن مقابله کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها