پاسخ فرمانده الحشد الشعبی به جدیدترین ادعا برای تخریب وجهه این سازمان

پاسخ فرمانده الحشد الشعبی به جدیدترین ادعا برای تخریب وجهه این سازمان
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 17:32

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی به جدیدترین ادعا برای تخریب عامدانه وجهه الحشد الشعبی پاسخ داد.

العالم - عراق

در ادامه حملات هدف‌مند علیه سازمان الحشد الشعبی عراق، یکشنبه پیش «فائق الشیخ علی»، نماینده پارلمان عراق، طی پستی در «توئیتر» ادعای یک سال پیش «حیدر العبادی» درباره شمار واقعی نیروهای این سازمان را تکرار کرد.

نخست‌وزیر پیشین عراق یک سال پیش ادعا کرده بود که شمار زیادی از نیروهای الحشد الشعبی که حقوق دریافت می‌کنند، وجود خارجی ندارند.

حال فائق الشیخ علی که به اظهار نظرهای جنجالی معروف است، بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی در روز عید فطر ادعا کرد: تعداد واقعی رزمندگان الحشد الشعبی ۴۸ هزار نفر است اما رهبران الحشد، حقوق ۱۳۰ هزار نفر را دریافت می‌کنند و این به آن معناست که ۸۲ هزار «نیروی فضایی» وجود دارد.

در پی بازنشر این ادعا و موضع‌گیری‌های غیرکارشناسی برخی طرف‌ها درباره آن، «علی الحسینی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی وجود نیروهای غیرواقعی در فهرست دریافت حقوق نیروهای این سازمان را تکذیب کرد و این ادعا را در چارچوب تخریب عامدانه وجهه الحشد و رزمندگان آن دانست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» توضیح داد: از زمان تشکیل الحشد الشعبی با فتوای مرجعیت دینی، هر روزه داعشی‌های سیاسی و دشمنان داخلی و خارجی با انتشار افترا و شایعه و دروغ، تلاش کردند تا وجهه آن را تخریب کنند. آخرین این اقدامات نیز سخن گفتن از وجود 82 هزار نیروی خیالی و غیر واقعی در جدول حقوق‌بگیران این سازمان است.

الحسینی گفت: وجود اسامی خیالی در صفوف الحشد الشعبی دروغی دیگر است زیرا رزمندگان الحشد الشعبی، حقوق‌های خود را با کارت‌های الکترونیکی دریافت می‌کنند. این اظهارات با هدف تخریب وجهه الحشد منتشر می‌شود زیرا این سازمان کلیه طرح‌های جنایتکارانه در عراق را پس از آزادسازی شهرها و روستاها با حفظ وحدت کشور ناکام گذاشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها