ناوگان شجاعت ایرانی و پیام های سیاسی اش

ناوگان شجاعت ایرانی و پیام های سیاسی اش
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 23:04

با ورود ناوگان نفت کش های ایرانی به آب های منطقه ای ونزوئلا و نزدیک شدن سایر نفت کش ها به آن، فشارها علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و دولتش برای انتخاب دو گزینه یعنی عملی کردن  تهدیداتش  در رهگیری نفت کش های ایرانی و صرف نظر از آن با کمترین خسارت های ممکن و حفظ  آبرو افزایش یافته است.

العالم درگوشی

لنگر انداختن نفت کش ایرانی در بندرهای تخلیه ونزوئلایی؛ مانند سیلی به واشنگتن و سیاستهایش و درسی برای روابط خارجی و بین المللی و سخنرانی در آداب اظهارات سیاسی آنان بود.

در مقابل کشتی های ایرانی مرحله جدیدی از پیروزی های سیاسی و اقتصادی در دور زدن سیاست ظالمانه تحریم های یک جانبه آمریکا بر ضد کشورهای مخالف با سیاست واشنگتن در جهان بود که ایران هرگز آن را به رسمیت نمی شناسد و طی 4 دهه گذشته توانست دیدگاه مقاومت در برابر این سیاست را تثبیت کند.

نفت کش های ایرانی که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و بدون هیچ تعرضی و در چارچوب قوانین تجارت و دریانوردی آزاد بین المللی و با در نظر گرفتن پروتوکل های معمول بین المللی به مقصد خود در همسایگی امریکا در ونزوئلا می رسد؛ نماد جدیدی از قدرت ایران و استحکام مواضعش نسبت به کشورهای دوست و هم پیمان در جهان است و و از گزینه های متعدد تهران در حمایت ازاین کشورها و حمایت از آنها در شرایط بحرانی و مواضع دشوار خبر می دهد.

استقبال رسمی ونزوئلا از اقدام ایران از سوی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و دو وزیر انرژی و دفاع برای اعزام اولین نفت کش فورچون در ال پالیتا و قدردانی مادورو از ایران و به راه انداختن پویش ایران متشکریم در توییتر توسط مردم ونزوئلا ؛ سیلی دیگری به دولت آمریکا بود که کم کم به ناکامی سیاست هایش در شعله ور کردن فضای داخلی ونزوئلا و ایجاد بی ثباتی در این کشور با فشارهای اقتصادی و سیاسی پی برده است.

اقدام ایران در رساندن سوخت به ونزوئلا چندین پیام مهم داشت که مهم ترینش قدرت و اقتدار ایران در ایستادن در برابر سیاست استکباری امریکا و صداقت ایران در مخالفت با تسلط غرب و تحمیل نظراتش با منطق قدرت و اقدامات نظامی است .

هم چنین احترام تهران و پایبندی به مقررات بین المللی و پروتوکل های جهانی در تجارت آزاد بین المللی و مخالفت با قلدری امریکا در دریانوردی بین المللی است . هم چنین بیانگر شجاعت ایران و ونزوئلا در مقابله با استکبار امریکایی و ازادی تصمیم گیری مردم دو کشور در راستای تحقق منافع خود است همانگونه که مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بدون توجه به سیاست تهدیدآمیز و وعده های توخالی واشنگتن از آن سخن گفت.

.

ابراهيم شربو

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها