واکنش کوبا به ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا برای شکستن محاصره جنایتکارانه آمریکا

واکنش کوبا به ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا برای شکستن محاصره جنایتکارانه آمریکا
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 12:19

رییس جمهوری کوبا با اشاره به ورود نفت‌کش ایرانی به سواحل ونزوئلا گفت: این اقدام محاصره "غیرقابل قبول و جنایتکارانه" تحمیل شده آمریکا بر ونزوئلا را شکست. 

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا در پیامی توئیتری بر ورود نخستین نفتکش از پنج تانکر ایرانی به ونزوئلا که به دلیل محاصره اجباری تحمیل شده توسط آمریکا با کمبود بنزین روبرو شده است، پرداخت.

رئیس دولت کوبا در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام محاصره "غیرقابل قبول و جنایتکارانه" که توسط ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل شده است را شکست.

مرکز ردیابی نفتکش‌ها طی امروز در پیامی توئیتری از لنگر انداختن نخستین کشتی حاوی سوخت ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا خبر داد.

مرکز ردیابی تانکر ترکز (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی فورچون که در اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) در بندر شهید رجایی با ۴۳ میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، هم اکنون در اسکله ۲ در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا واقع در غرب پایتخت کاراکاس لنگر انداخت.

به گزارش ایرنا، نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا برای تخلیه محموله سوختی خود در حال پهلو گرفتن است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نفتکش ایرانی در حال انجام عملیات پهلو گرفتن در پالایشگاه ال پالیتو با کمک دو قایق یدکش ونزوئلا اندکی پس از نیمه شب روز دوشنبه به وقت محلی می‌باشد.

پربیننده ترین خبرها