توییتر برای نخستین بار درباره یک توییت ترامپ هشدار داد

توییتر برای نخستین بار درباره یک توییت ترامپ هشدار داد
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 09:17

توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب «درستی‌سنجی» زد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی توییتر برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، امکان درستی‌سنجی آن را فراهم کرد.

مدیران توییتر همواره با این انتقاد مواجه بوده اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان کاری نمی کنند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در توییتی مدعی شد رأی پستی در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.

او نوشت: "...صندوق‌های پستی سرقت می شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند..."

توییتر در واکنش، برچسبی به توییت ترامپ اضافه کرد که می گوید "حقایق مربوط به رأی به صورت پستی را دریافت کنید." این لینک، کاربران را به مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت می‌کند.

ترامپ نیز در واکنش در توییتر نوشت: "توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده است. آنها براساس راستی آزمایی رسانه های اخبار جعلی یعنی سی ان ان، و واشینگتن‌پست که در تملک آمازون است، می‌گویند که بیانیه من درباره رأی پستی، که به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، نادرست است.... توییتر کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس‌جمهور اجازه آن را نخواهم داد!...".

کمپین ترامپ در بیانیه ای در واکنش به اقدام توییتر مدعی شد: "همیشه می دانستیم که سیلیکون ولی (مرکز صنعت کامپیوتر آمریکا) از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پرزیدنت ترامپ برای رساندن پیامش به رای دهندگان کوتاهی نخواهد کرد."
دونالد ترامپ بارها رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگ را به ضدیت با خود متهم کرده است - ادعایی که این شبکه ها آن را بی اساس می دانند.

سخنگویان شرکت توییتر گفته اند که این توییت "به طور بالقوه حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره رأی‌گیری" است.

این شرکت گفت که تصمیم برای افزودن این برچسب به توییت دونالد ترامپ با سیاست تازه شرکت برای علامت زدن اطلاعات گمراه کننده سازگار است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها