کنگره ملی خلق چین لایحه امنیتی هنگ‌کنگ را تصویب کرد

کنگره ملی خلق چین لایحه امنیتی هنگ‌کنگ را تصویب کرد
پنج‌شنبه 8 خرداد 1399 - 12:38

در جلسه امروز کنگره ملی خلق چین، لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر چین به تصویب رسید.

العالم - آسیا

پارلمان چین امروز پنجشنبه لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ را به تصویب رساند. بر اساس این قانون، امنیت در این منطقه تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت چین «شینهوا»، این لایحه توسط کنگره ملی خلق چین در پکن تصویب شد و حالا برای تبدیل شدن به قانون در اختیار مقامات چین قرار خواهد گرفت. «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور و همچنین «لی کچیانگ» نخست‌وزیر این کشور در جلسه پارلمان حضور داشتند.

این قانون از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) اجرایی خواهد شد.

مقامات آمریکا از جمله رئیس‌جمهور این کشور در روزهای اخیر با اتخاذ مواضعی مداخله‌جویانه، چین را در ارتباط با این لایحه تهدید کرده بودند. ترامپ دیروز از قصد آمریکا برای اقدام علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ خبر داد. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را خودمختار نمی‌داند.

دولت آمریکا سال گذشته هم در پی اقدامی مداخله‌جویانه در امور داخلی چین و در راستای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند.

سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و همچنین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند هر چند آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها