ترامپ: به اقدامات چین در قبال هنگ کنگ واکنش نشان می‌دهیم

ترامپ: به اقدامات چین در قبال هنگ کنگ واکنش نشان می‌دهیم
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 09:12

رئیس‌جمهور آمریکا از اتخاذ تدابیر قوی ایالات متحد علیه چین به دلیل اقدامات پکن بر ضد هنگ کنگ تا پایان هفته جاری خبر داد.

العالم- آمریکا


به گزارش العالم به نقل از رویترز، انتظار می‌رود لایحه اخیر دولت چین برای اعمال قوانین امنیتی جدید در این منطقه خودمختار هنگ‌کنگ روز پنجشنبه در پارلمان چین به رای گذاشته شود.
در کنفرانس خبری روز سه شنبه، دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش ها که آیا قصد دارد به دلیل اقدامات چین در هنگ کنگ، تحریم هایی علیه چین اعمال کند یا محدودیت هایی برای ویزای دانشجویان و محققان چینی اعمال خواهد کرد، اظهار داشت، ما الان در حال انجام کارهایی هستیم. فکر می کنم شما آنها را جالب خواهید دانست. در روزهای آینده درباره آنها حرف خواهم زد.
در ادامه از رئیس جمهوری آمریکا پرسیده شد که آیا تحریم هم شامل چنین اقداماتی خواهد شد. دونالد ترامپ در پاسخ گفت، نه، چیزی خواهد بود که شما درباره آن تا پایان هفته خواهید شنید، فکر می کنم خیلی قوی خواهند بود.
دونالد ترامپ توضیح بیشتری در خصوص این اقدامات بیان نکرد اما کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید، گفته که رئیس جمهوری آمریکا از اقدام چین ناخشنود است و بسیار سخت می‌توان تصور کرد با سیطره چین بر هنگ‌کنگ این جزیره همچنان به عنوان مرکز مالی باقی بماند.
لوری کادلو، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا ، پیشتر اقدامات پکن را «بسیار نگران کننده» خوانده بود.
وی مدعی شد: واضح است که چین مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است.
لوری کادلو تاکید کرد که واشینگتن از بازگشت شرکت های آمریکایی از هنگ کنگ یا چین استقبال می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها