پکن: دخالت‌های خارجی در تایوان شکست خواهد خورد

پکن: دخالت‌های خارجی در تایوان شکست خواهد خورد
جمعه 9 خرداد 1399 - 13:03

رئیس دفتر «شورای دولتی امور تایوان» در دولت مرکزی چین اعلام کرد، تلاش‌های خارجی برای مداخله در اتحاد مسالمت‌آمیز تایوان و چین شکست خواهد خورد.

العالم - آسیا

در ادامه هشدارهای پکن به واشنگتن درباره دخالت در موضوع تایوان، یک مقام ارشد چینی مسئول امور تایوان تاکید کرده که سیاست «یک کشور، دو سیستم» و «اتحاد مجدد مسالمت آمیز» بهترین راه‌حل است.

به نوشته رویترز، «لیو جیه‌یی» رئیس دفتر «شورای دولتی امور تایوان» دولت مرکزی چین امروز جمعه در یک نشست اعلام کرد، تلاش‌های نیروهای خارجی برای مداخله در موضوع «اتحاد مجدد» (تایوان با چین) به شکست خواهد انجامید.

این مقام چینی همچنین اعلام کرد، بهترین راه حل برای این موضوع سیاست «یک کشور، دو سیستم» و «اتحاد مجدد مسالمت آمیز» است.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که رئیس‌جمهور تایوان پیشتر اعلام کرد که او آمادگی مذاکره با چین را دارد اما نمی‌تواند پیشنهاد پکن درباره سیاست «یک کشور، دو سیستم» را بپذیرد.

دولت چین در سال ۲۰۰۵ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن پکن می‌تواند از نیروی نظامی به منظور جلوگیری از اقدام تایوان در جدایی و استقلال از چین استفاده کند

هشدار درباره دخالت نیروهای خارجی در امور تایوان در حالی صورت گرفته که پیشتر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تبریک به «تسای اینگ ون» برای آغاز دومین دور ریاست‌جمهوری‌اش و علیرغم هشدارهای پکن در خصوص دوری از هرگونه مداخله در امور داخلی تایوان، تأکید کرد که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه متفق‌القول از تایوان حمایت می‌کنند.

وزارت خارجه چین با ابراز خشم،اظهارات پامپئو به تسای اینگ ون را محکوم کرد و گفت که این ارتباط در تناقض با وعده‌هایی است که آمریکا مطرح کرده بود و سیگنال‌های اشتباه برای نیروهای «استقلال‌طلب تایوان» ارسال می‌کند.

دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست «چین واحد» خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند. پکن این اقدامات را مغایر با این سیاست می‌داند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها