جهاد اسلامی:

اسرائیل و آمریکا دو روی یک سکه‌اند

اسرائیل و آمریکا دو روی یک سکه‌اند
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 15:20

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اعلام کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی بر پایه اشغالگری، کشتار، نژادپرستی و استبداد بنا شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی «رژیم‌های نژادپرست، ستمگر و تروریستی یکسان» هستند که بر اساس اشغالگری، شهرک‌سازی، کشتار، نژادپرستی و استبداد بنا شده‌اند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی افزود، اشغال اراضی کرانه باختری و دره اردن بخشی از «معامله قرن» و پروژه صهیونیستی-آمریکایی برای نابودی مسأله فلسطین و مشروعیت بخشی به رژیم اشغالگر است.

القططی در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش درگیری‌ها با اعلام اشغال کرانه باختری گفت، اشغال این مناطق توسط رژیم صهیونیستی ، مسأله تازه‌ای نیست، ملت فلسطین علیه تمام اقدامات این رژیم خواه شهرک‌سازی، اشغال، یهودی‌سازی و امثال آن مقابله می‌کند. ملت فلسطین منتظر اعلام اشغال و مصادره نمی‌ماند تا مقاومت بلکه بلکه اصل مقاومت همواره وجود دارد.

وی در ادامه گفت، اگرچه تشکیلات خودگردان در حرف خبر از لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی داده اما در عمل ، موضع این نهاد مشخص نیست.

اشتیه: جهان دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان امروز از کشورهای جهان درخواست کرد، دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

بر اساس گزارش «عربی 21»، اشتیه در ادامه گفت، منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی قصد اشغال آن را دارد ۲۸ درصد مساحت کرانه باختری است و بیشتر منابع آبی فلسطین در آن قرار دارد.

وی تأکید کرد، موضع عربی، اروپایی، آفریقایی و بین‌المللی می‌تواند جلوی رژیم صهیونیستی در انجام این کار را بگیرد.

پربیننده ترین خبرها