اقدام شوک آور رییس جمهوری آمریکا/ دستور ترامپ به ارتش برای سرکوب معترضان بخاطر گرفتن عکس یادگاری مقابل کلیسا+ ویدیو

سه شنبه 13 خرداد 1399 - 09:15

رسانه های آمریکایی از سرکوب خشونت آمیز تظاهرکنندکان مسالمت جو درمقابل کاخ سفید با کمک گرفتن از ارتش آمریکا به عنوان اقدام شوک آوری یاد می کنند که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به خاطر عکس یادگاری با انجیل مقابل کلیسای نزدیک کاخ سفید مرتکب شده است.

العالم ـ آمریکا

دستور سرکوب و اعمال خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز مقابل کاخ سفید را حیرت آورترین اقدام ترامپ در میان سایر رفتارهای عجیب وی در دوران ریاست جمهوری اش یاد کرده اند.

بنابر ویدیوهای منتشر شده درفضای مجازی روز گذشته (دوشنبه 12 خرداد ماه) ارتش آمریکا به تجمع مسالمت آمیز تظاهرکنندگانی که مقابل کاخ سفید گردهم آمده بودند، با خشونت و استفاده از گاز اشک آور حمله ور شد و آنها را از محل متفرق کرد.

بعد ترامپ که از ترس خشم معترضان مقابل کاخ سفید به همراه خانواده اش به پناهگاه در زیر زمین کاخ رفته بود، به درون کاخ‌سفید آمد و با قرار گرفتن جلوی دوربین اعلام کرده که آماده است ارتش را برای کنترل تظاهرکنندگان به ایالت‌ها بفرستد.

سپس پیاده به همراه تعدادی مقامات تحت حفاظت چند لایه پلیس از کاخ سفید خارج شد و از پارکی که تا چند دقیقه پیش پر از معترض بود و ارتش با خشونت شدید معترضان را متفرق کرده بود، گذشت و کنار کلیسایی که پنجره‌هایش با تخته پوشانده شده بود، ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا و عکس یادگاری معروفش را گرفت و بعد از چند دقیقه به کاخ سفید برگشت. این اقدام وی سروصدای زیادی در آمریکا به پا کرده است.

فرماندار نیویورک در واکنش به رفتار عجیب ترامپ گفت این لحظه‌ای "شوک آور" بود که ریس جمهوری آمریکا ارتش را بفرستد تا مردم را از محل خارج کنند برای این که بیاید با انجیل عکس بگیرد.

ترامپ پس از عکس با انجیل از وزرای دفاع، دادگستری، سخنگوی کاخ سفید و مشاور امنیت ملی نیز که در این میتینگ و جولان خودنمایی همراه وی بودند، دعوت کرد که عکس دست جمعی بگیرند.

ماجرای پیاده‌روی ترامپ از کاخ سفید به سوی کلیسا پس از اینکه با خشونت تظاهرکنندگان را خارج کردند در این ویدیو ببینید

ترامپ

پربیننده ترین خبرها