كشورهای غربی در جنایت های ترامپ علیه مردم آمریکا شریک هستند

كشورهای غربی در جنایت های ترامپ علیه مردم آمریکا شریک هستند
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 16:12

حوادث اخیر امریکا به ویژه دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارتش برای کشتن تظاهرکنندگان و توصیف آنان با زشت ترین و تندترین واژگان ، این سوال را به وجود می آورد که " اگر فرد دیگری غیر از ترامپ، دستورکشتن تظاهرکنندگان را به ارتش می داد چه اتفاقی می افتاد؟ واکنش دولت های دیگر به ویژه دولت آمریکا چه خواهد بود؟

العالم - كشكول

به طور خلاصه می توان گفت پاسخ آن؛نفاق کشورهای غربی عموما و به ویژه دولت امریکا به شکل خاص است بدون تردید اگر رئیس جمهور دیگری غیر از ترامپ رئیس جمهوری امریکا به ارتش دستور تیراندازی به تظاهرکنندگان را می داد ،دولت های غربی مساله را فورا به شورای امنیت ارجاع داده و تصمیماتی برای تحریم اقتصادی و سیاسی گسترده اتخاذ می کردند و سفرا را فرا می خواندند بلکه شاید جنگی برای نجات مردم از کشتار رخ می داد اما زمانی که رئیس جمهوری که دستور تیراندازی به تظاهرکنندگان را داده و به قتلشان تشویق می کند رئیس جمهوری امریکایی است و به غرب و سازمان های بین المللی و در راس ان سازمان ملل گوش نمی دهیم و نمی توان غرب را فقط نظاره گر خواند بلکه هم دست و شریک مستقیم جنایت های ترامپ علیه ملت امریکاست.

زمانی که ترامپ میلیون ها شهروند خود را با لحن نژادپرستی آشکار،زشت ترین صفات مانند دزد، باندهای جنایتکار، اراذل و اوباش را فقط به خاطر تفاوت رنگ پوستشان با رنگ پوست خود یاد می کند؛ غرب به وی به عنوان رهبر بزرگترین کشور دموکرات در جهان نگاه می کند و به وی اجازه می دهد و در دخالت در مسائل کشورهای دیگری به بهانه دفاع از ارزش های انسانی زمانی که غرب با گذر از نفاق، به مرز مشترک مستقیم در جنایت ها از آن حمایت می کند

اعتراضات امروز امریکا ضد پدیده نژادپرستی در جامعه مورد حمایت نظام سیاسی امریکا؛ لکه ننگی نه تنها بر پیشانی نظام سیاسی امریکا بلکه بر پیشانی نظام سیاسی غرب منافق نیز است. اگر غرب در مسائل انسانی صادق بود ، با نظام امریکا در ستم به آفریقایی ها و سایر اقلیت های مذهبی و نژادی دیگر با سکوت در برابر رسوایی های نژاد پرستی و پوشاندن آن هم دستی نمی کرد.

این سکوت و سرپوش گذاشتن چندین دهه طول کشیده و موجب انباشت خشم شهروندان شده و این خشم دیر یا زود به خاطر پدیده های نژادپرستی ناشی از تمدن غرب دیر یا زود به اروپا منتقل خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها