مقام سوری: گام‌های عملی برای مقابله با «قیصر» را آغاز کرده‌ایم

مقام سوری: گام‌های عملی برای مقابله با «قیصر» را آغاز کرده‌ایم
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 10:29

معاون وزیر برق سوریه اعلام کرد، این کشور گام‌های عملی برای مقابله با قانون آمریکایی موسوم به «قیصر» را آغاز کرده و بر حمایت متحدان خود در ایران، عراق، لبنان، روسیه و چین تکیه دارد.

العالم - سوریه

با آغاز ماه جدید میلادی (ژوئن) قانون آمریکا علیه سوریه موسوم به «قیصر یا سزار» وارد فاز اجرایی شد؛ قانونی که تحریم‌های شدید علیه ملت سوریه وضع و محاصره اقتصادی آن را تشدید کرده و بندهایی علیه متحدان دمشق دارد که آنها را از بازسازی سوریه و حمایت از دولت این کشور بازمی‌دارد.

در همین زمینه «حیان سلیمان» معاون وزیر برق سوریه به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، این قانون در درجه اول قصد تأثیرگذاری بر سوری‌های دارای درآمد محدود و طبقه فقیر سوریه را دارد و پس از آن بر تمام زمینه‌های جامعه سوریه بویژه بانک‌ها، بخش نفت، هواپیمایی، گردشگری، زراعت، آموزش، رسانه و غیره تأثیر خواهد گذاشت.

سلیمان در ادامه قانون مذکور را نشانه «عربده‌کشی» آمریکا و کینه آشکار آن علیه دولت سوریه خواند و افزود: سوریه آمادگی، اراده و قدرت کافی برای غلبه بر این قانون با کمک دوستان و متحدان خود در محور مقاومت و مقابله با تروریسم را دارد.

وی تأکید کرد: دولت سوریه گام‌های عملی برای مقابله با قانون قیصر را آغاز کرده و طرح‌های اقتصادی از سوی اقتصاددانان بزرگ سوری آماده شده است ، سوریه بر حمایت متحدان خود در ایران، عراق، لبنان، روسیه و چین و اساسا بر منابع محلی خود در کشاورزی و صنعت تکیه دارد.

سلیمان در پایان گفت، سرمایه‌گذاران بازگشت به سوریه را آغاز کرده‌اند و قانون قیصر مانع آنها نخواهد شد؛ سوریه طرح‌هایی برای بهبود وضعیت اداری-اقتصادی آغاز کرده و همانطور که تمام تحریم‌های قبلی را پشت سر گذاشته، قانون قیصر را نیز شکست خواهد داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها