ترامپ ساکت شود فتنه می‌خوابد!

ترامپ ساکت شود فتنه می‌خوابد!
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 14:12

تقریبا تمامی نزدیکان ترامپ و مشاورانش به او درباره پیامدهای آنچه که بر زبان می آورد، هشدار می‌دهند.

العالم- آمریکا

امام علی( ع) فرمودند: "مرد پشت زبانش پنهان است"، در جای دیگری نیز فرموند: "مردان صندوق‌های قفل‌شده‌ای هستند که کلیدشان، سخن گفتن است." سقراط گفت: "صحبت کن تا تو را بشناسم." روایت‌های بسیاری درباره اهمیت کلام و ارتباط عمیق آن با شخصیت متکلم نقل شده است و آن دلیلی بر عقل و فرهنگ انسان است که به محض باز کردن دهانش، شخصیتش فاش می‌شود و دیگران واقعیت او را می‌فهمند.

از زمانی‌که "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا در سال 2016 وارد کاخ سفید شده، رسانه‌ها در شمردن دروغ‌هایش، که افزون بر یک‌هزار دروغ است، با هم مسابقه می‌دهند. این مرد روزش را با توییتی مشمئزکننده و تحریک‌کننده آغاز می‌کنند و با توییتی فتنه‌برانگیز شب می‌کند. در واقع، توییت‌هایش بذر کینه و نفرت را ترمی‌پاشند.

تقریبا تمامی نزدیکان ترامپ و مشاورانش به او درباره پیامدهای آنچه که بر زبان می‌راند، هشدار می‌دهند ولی این هشدارها بی‌فایده است. این مرد کلا به پرگویی و بیهوده‌گویی عادت دارد و به عواقب اظهاراتش نمی‌اندیشد؛ به گونه‌ای که اظهاراتش باعث ایجاد اختلاف و دودستگی در جامعه آمریکا شده و روابط این کشور با بسیاری از کشورهای جهان، از جمله همپیمانانش، را تخریب کرده است.

امروز به دنبال جنایت نژادپرستی، که قربانی آن "جورج فلوید" است و نیز به دنبال اعتراضات مردمی علیه این جنایت در بیشتر ایالت‌های آمریکا، آمریکایی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری خطرناک بودن اظهارات ترامپ و پیامدهای فاجعه‌بار آن را احساس می‌کنند. این مرد به جای این‌که آب بر آتش فتنه بریزد و بحران را خاموش کند هیزم بر آن می‌نهد و با توییت‌ها و اظهارات تحریک‌کننده و دیوانه‌وارش، فتیله اعتراضات را بالاتر می‌برد و با این کار، خشم بسیاری از جمله مسئولان دولتش را برمی‌انگیزد.

روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" فاش کرد که برخی دستیاران ترامپ از او خواسته‌اند به منظور مدیریت بهتر بحران کنونی در کشور از توییتر فاصله بگیرد ولی او به این توصیه‌ها عمل نمی‌کند و به توییت‌هاش برای حمله به دموکرات‌ها و فرمانداران ایالت‌ها ادامه می‌دهد؛ چرا که این مسئولان به زعم او، از قوه قهریه در رویارویی با معترضانی، که آنها را آشوبگر، دزد و تروریست توصیف کرده است، متوسل نشده‌اند.

این روزنامه همچنین فاش کرد که دستیاران ترامپ بارها تلاش کرده‌اند که به او توضیح دهند که "اعتراضات فقط علیه شخص رئیس‌جمهور نیست بلکه در محکومیت مسائل فراتر از جمله درخصوص نژاد نیز است. مشاوران ترامپ همچنین از توییت‌های او گله‌مندی می‌کنند و تأکید دارند که این توییت‌ها آتش بحران فعلی را شعله‌ورتر می‎سازد.

در آخرین واکنش‌ها به هذیان‌گویی‌های ترامپ، "آرت آچه ویدو" رئیس پلیس شهر هیوستن گفته است: "به نمایندگی از همه روسای پلیس آمریکا فقط می‌خواهم یک چیز به رئیس‌جمهور آمریکا بگویم: اگر سخن سازنده‌ای برای گفتن ندارید، دهان خود را بسته نگه دارید." چنین اظهاراتی بر این امر صحه می‌گذارد که آمریکایی‌ها به این یقین رسیده‌اند که اگر ترامپ دهانش را ببندد فتنه در کشورشان فروکش می‌کند!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها