حقه ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی اش

حقه ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی اش
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 17:18

به نظر می رسد که روزنامه نیویورک تایمز و شبکه  سی‌ان‌ان با افشای مخفی شدن رئیس جمهور آمریکا در پناهگاه زیرزمینی پس از بالاگرفتن موج اعتراضات در برابر کاخ سفید، خشم ترامپ را برانگیختند؛ از این رو ترامپ دست به اقدام نمایشی زد و در مقابل کلیسا انجیل به دست گرفت تا خود را رییس جمهوری قوی جلوه دهد.

العالم ـ آمریکا

یک منبع آگاه در کاخ سفید در گفتگو با شبکه سی ان ان تأکید کرد که ترامپ از اخباری که پنهان شدنش در زیرزمین کاخ سفید را برملا کردند، بسیار خشمگین شده بود؛ از این رو به معاونان خود گفت که می خواهد در خارج از مقر کاخ سفید و در کنار کلیسای سنت جان نزدیک کاخ سفید عکس بگیرد؛ این همان کلیسایی است که نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مسالمت آمیز از گاز اشک آور استفاده کردند.

واکنش ترامپ در واقع یک واکنش کودکانه به احساس افسردگی او پس از آنکه با پنهان شدن در زیرزمین کاخ سفید بسیار نگران و پریشان ظاهر شد و گمان کرد که در مقابل مردم آمریکا فردی ضعیف دیده شده است؛ از این رو لازم دید که اینک خود را قوی جلوه دهد و پیامی به هواداران افراطگرای خود برساند.

به نظر می رسد که حقه ترامپ اهداف مورد نظر را محقق نکرد و نتوانست بر رسوایی فرارش به همراه همسرش ملانیا و پسرشان بارون به زیرزمین سرپوش بگذارد؛ چنانکه در طول روز اخبارش به طور کامل قطع شد و تمام روز را در پشت درهای بسته سپری کرد. به گونه ای که حتی برخی متحدانش نگران شدند که وی در یک بحران ملی صحنه را ترک کرده است؛ جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ را متهم کرد که از ارتش علیه ملت استفاده کرده و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان مسالمت آمیز شلیک می کند.

حقه ترامپ مبنی بر دست گرفتن انجیل در مقابل کلیسا حتی خوشایند مسیحیان مؤمن هم نبود؛ آنها در مقابل مجسمه پاپ یوحنا پولس دوم در نزدیکی کلیسا شعارهایی علیه ترامپ سر دادند و تاکید کردند که ترامپ مسیح را به سخره می گیرد. رهبران پروتستان و کاتولیک در آمریکا به شدت از ترامپ انتقاد کردند زیرا او دستور داد که تظاهرکنندگان مسالمت آمیز را به زور از کلیسا خارج کنند تا او در مقابل کلیسا عکس بگیرد؛ آنها این اقدام ترامپ را نوعی دلجویی از مسیحیان سفید پوست دانستند تا در انتخابات ریاست جمهوری از او حمایت کنند.

ویلتون گریگوری رهبر دینی ارشد کاتولیکها در واشنگتن روز گذشته در بیانیه ای تاکید کرد که پاپ یوحنا پولس دوم که به مدت 40 سال پاپ کلیسای کاتولیک بود، از استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان هیچ گاه سکوت نمی کرد. مایکل کوری اسقف و رییس شورای اجرایی کلیسا نیز از اقدام ترامپ در بهره برداری ازکلیسا و انجیل برای منافع حزبی انتقاد کرد.

بنابراین دونالد ترامپ از حفره زیرزمینش در کاخ سفید خارج شد تا با حماقت همیشگی اش در چاه دورویی سیاسی و دینی گرفتار شود.

پربیننده ترین خبرها