پنجاه و سومین سالگرد «یوم ‌النکسه»؛ تأکید فتح و حماس بر مقاومت علیه اشغالگر

پنجاه و سومین سالگرد «یوم ‌النکسه»؛ تأکید فتح و حماس بر مقاومت علیه اشغالگر
پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 15:33

جنبش‌های فتح و حماس در سالگرد جنگ ۱۹۶۷ میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی اعلام کردند، مقاومت برای شکست توطئه‌های صهیونیستی ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یوم النکسه» سالروز شکست عرب‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی است؛ جنگ شش روزه ۱۹۶۷ که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۳۴۶ ش) میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق روی داد.

این جنگ منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و در نهایت تل‌آویو «قدس، نوار غزه، کرانه باختری رود اردن، بلندی‌های جولان و صحرای سینا» را اشغال کرد.

به گزارش خبرگزاری «سما»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در سالروز یوم النکسه اعلام کرد: مقاومت در تمام انواع آن، خط ‌مشی راهبردی برای شکست توطئه الحاق (اشغال) در کرانه باختری و تلاش برای نابودی مسأله عادلانه (فلسطین) است.

وی افزود، مقاومت قادر به پشت سر گذاشتن تبعات یوم النکسه است و تا کنون پیروزی‌هایی را رقم زده است.

القانون ادامه داد، «انقلاب فلسطین» برای گرفتن حقوق و آزادی و بازگرداندن سرزمین باقی خواهد ماند و مقاومتی که توانست رژیم اشغالگر را از نوار غزه بیرون کند می‌تواند این کار را در بقیه مناطق هم انجام دهد و پروژه‌های خصمانه را ساقط کند.

بیانیه جنبش فتح

جننش فلسطینی فتح هم در بیانیه خود به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد یوم النکسه اعلام کرد: ملت ما که بیش از صد سال است با پروژه صهیونیستی-استعماری مقابله می‌کند اجازه اجرای طرح الحاق را نخواهد داد و به مبارزه خود تا پایان اشغالگری در تمام انواع آن، تحقق آزادی و استقلال با ایجاد دولت مستقل در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس و بازگشت آوارگان ادامه خواهد داد.

فتح تأکید کرد، اراده ملت فلسطین شکستی نیست و در سرزمین خود به مقاومت ادامه خواهد داد و در این مرحله بر شکست توطئه‌ اشغال اراضی کرانه باختری و نیز شکست طرح موسوم به «معامله قرن» تأکید دارد.

جنبش فتح در ادامه امت عربی را به بیداری و بازگرداندن وحدت و همبستگی علیه پروژه صهیونیستی فراخواند و گفت ، هدف این پروژه هیمنه و تسلط بر منطقه بوده و هست.

پربیننده ترین خبرها