لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم الحاق کرانه باختری/ تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت درآمدهای مالیاتی خودداری کرد

لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم الحاق کرانه باختری/ تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت درآمدهای مالیاتی خودداری کرد
پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 09:56

یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم این رژیم برای الحاق کرانه باختری اعلام کرد که تشکیلات خودگردان از دریافت درآمدهای مالیاتی از سوی اسرائیل خودداری کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حسین الشیخ رئیس اداره امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین در صفحه توئیتر با اعلام این مساله اشاره کرد که تشکیلات خودگردان به دنبال تصمیم رهبری فلسطین برای لغو توافقنامه‌ها با دولت اسرائیل در آینده نیز از دریافت مالیات خودداری می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، درآمدهای مالیاتی واردات و صادرات فلسطینی‌ها توسط اسرائیل به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌شود. تل آویو ۳ درصد از درآمدهای جمع آوری شده را که متعلق به فلسطینی‌ها است نیز سهم خود می‌داند.

درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها حدود ۲۰۰ میلیون دلار در ماه تخمین زده می‌شود که باز هم رژیم صهیونیستی ۴۰ میلیون دلار از این میزان را در جهت تامین هزینه‌های خدمات دهی کسر می‌کند.

این مالیات‌ها ۶۳ درصد از درآمدهای کل تشکیلات خودگردان فلسطین را تامین می‌کند. تشکیلات خودگردان فلسطین با توقف فعالیت‌های خود در زمان تعطیلی ناشی از کرونا با کاهش شدید درآمدها مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، در پی لفاظی‌های رژیم صهیونیستی برای آغاز طرح الحاق 30 درصد از اراضی کرانه باختری و دره رود اردن از اول ژوئیه (۱۱ تیر) که اخیرا به گفته یکی از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی به تاخیر خواهد افتاد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قطع همکاری‌های امنیتی و لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

اقدام برای الحاق اراضی فلسطینی‌ها به عنوان بخشی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توسط صهیونیست‌ها پیش می‌رود.

پربیننده ترین خبرها