واکنش جالب یک روزنامه محلی به سفر ترامپ: استعفا کن!

واکنش جالب یک روزنامه محلی به سفر ترامپ: استعفا کن!
شنبه 17 خرداد 1399 - 10:03

یک روزنامه که در ایالت مِین منتشر می‌شود، پیش از سفر ترامپ به این ایالت از وی خواست استعفا دهد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از وب‌سایت بوستون گلوب، هیئت تحریریه روزنامه «پورتلند پرس هرالد» که در ایالت مِین منتشر می‌شود، روز جمعه و پیش از سفر دونالد ترامپ به این ایالت از وی خواست استعفا کند. «پورتلند پرس هرالد» یکی از مهمترین و بزرگترین روزنامه‌های این ایالت است.

مطلب هیئت تحریریه «پورتلند پرس هرالد» اینطور آغاز می‌شود: «رئیس‌جمهور ترامپ: متأسفیم که تصمیم گرفتید به مِین سفر کنید. اما حالا که در مِین هستید، امکانش هست به ما لطفی کنید؟ استعفا دهید.»

در ادامه این مطلب آمده است: «شما هرگز یک رئیس‌جمهور خوب نبوده اید، اما امروز کاستی‌های شما، سطوحی تاریخی از درد و رنج را بر آمریکایی‌ها تحمیل می‌کند. واکنش کُند شما به کرونا‌ویروسِ همه‌گیر، یک بحران قابل مدیریت را به بدترین بحران عمومی بهداشتی از سال 1918 تبدیل کرده است. ما همچنین در میانه بدترین سقوط اقتصادی از زمان "رکود بزرگ" هستیم. ... و در تقابل با بدترین نا‌آرامی نژادی از سال 1968، در حالی که میلیون‌ها آمریکایی در خیابان‌ها به نژادپرستی نظام‌یافته اعتراض می‌کنند، شما به آتش اختلافات دامن می‌زنید.»

نویسندگان این مطلب در پایان و با مطرح کردن موضوع استعفای ریچارد نیکسون -- رئیس‌جمهور اسبق آمریکا -- نتیجه‌گیری جالبی را نیز مطرح می‌کنند: «حامیان شما بدون شک می‌گویند امسال، سالِ انتخابات است و تصمیم شایستگی حضور شما در این منصب باید بر عهده رأی‌دهندگان باشد. اما از خودتان بپرسید -- آیا این کشور می‌تواند 5 ماه دیگر را مانند 5 ماه گذشته تاب آورد؟ شما رئیس‌جمهوری هستید که از حمایت اقلیتی از مردم برخوردارید، و تنها مسیر منتهی به پیروزی شما در ماه نوامبر، تفرقه‌انگیزی هرچه بیشتر در کشور است. کمپین شما می‌تواند آسیب‌های پایدار بیشتری در قیاس با آنچه تا به حال ایجاد کرده اید برجا گذارد.»

پربیننده ترین خبرها