دبیر کل سازمان ملل باز هم از رفتار نیروهای امنیتی آمریکا انتقاد کرد

دبیر کل سازمان ملل باز هم از رفتار نیروهای امنیتی آمریکا انتقاد کرد
شنبه 17 خرداد 1399 - 10:14

دبیرکل سازمان ملل دوباره از عملکرد پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در مواجهه با معترضان انتقاد کرد.

العالم- آمریکا

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برای دومین بار طی چند روز گذشته در حساب توئیتری خود از رفتار دولت و نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان به نژادپرستی انتقاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، دبیرکل سازمان ملل در حساب توئیتری خود نوشت: «جنگ علیه نژاد پرستی در مرکز کارهای سازمان ملل است. اما اگر نژاد پرستی همه جا وجود داشته باشد در داخل سازمان ملل نیز هست. دیروز کارکنان(سازمان ملل) جمع شدند تا یکپارچگی و همبستگی خود را با قربانیان نژادپرستی نشان دهند و نگرانیهای خود را در این زمینه به اشتراک بگذارند.»

گوترش در ادامه افزود: ما باید با تفکر و تعمق، صداقت و عمل به سمت جلو پیش برویم.

ایالتهای مختلف آمریکا طی ده روز گذشته صحنه اعتراضات شدید به قتل وحشیانه «جورج فلویدم شهروند سیاه پوست آمریکایی بوده است. در این اعتراضات که با سرکوب شدید پلیس آمریکا مواجه بوده است تا کنونه حداقل 11 نفر کشته شده، صدها نفر مجروح و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل پیش از این نیز به اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داده بود.

وی گفته بود، «از دیدن خشونتها در خیابانهای کشور و شهر میزبان ما (سازمان ملل) بسیار دلگیر و دل شکسته‌ام. شکایات و گله‌ها باید شنیده شود اما باید مسالمت جویانه بیان شود و مقامات(آمریکایی) باید در پاسخ به اعتراضات خویشتن داری از خود نشان دهند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها