توصیه سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها: ماسک زدن را اجباری کنید

توصیه سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها: ماسک زدن را اجباری کنید
شنبه 17 خرداد 1399 - 13:46

توصیه سازمان جهانی بهداشت در حالی مطرح می‌شود که استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همه کشورها اجباری نیست.

العالم _ کرونا در جهان

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل تازه خود از دولت‌ها خواست استفاده از ماسک را در محیط‌های عمومی اجباری کنند.

این سازمان که پیشتر اعلام کرده بود شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد افراد سالم هم باید ماسک بزنند، اکنون اعلام کرده استفاده از ماسک یکی از راه‌های مؤثر در جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

ژورنال پزشکی «لنست» نیز روز ۱۳ خرداد نتایج تحقیقی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد استفاده از ماسک‌ها می‌تواند «به‌طور قابل‌ توجهی» بر درصد انتقال ویروس تاثیر بگذارد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد فاصله‌گیری فیزیکی دست‌کم یک متری به کاهش شیوع ویروس کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹ انجامیده است. کاهش شیوع با افزایش فاصله‌گیری فیزیکی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.

بنا به توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت و بر اساس اطلاعات تازه‌به‌دست‌آمده، ماسک‌ها «سدی بر سر راه قطرات بالقوه عفونی» هستند.

در توصیه‌نامه‌های پیشین این سازمان، فقط بیماران مبتلا به کرونا و مراقبان و نزدیکان آن‌ها به استفاده از ماسک توصیه شده بودند.

برخی کشورها مانند جمهوری چک از ابتدای شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کردند و شماری از کشورها صرفاً به مردم توصیه می‌کنند در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کنند.

اکنون سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است دولت‌ها در مناطقی که دچار شیوع گسترده ویروس کرونا هستند، استفاده از ماسک‌های غیرپزشکی را در وسایل حمل‌ونقل عمومی، مغازه‌ها و مکان‌های دیگری که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، اجباری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها