کارگردانی ضعیف آمریکا در شمال شرق سوریه

کارگردانی ضعیف آمریکا در شمال شرق سوریه
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 22:52

عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم یا همان نمایشنامه تکراری که این بار نیز با کارگردانی آمریکا و ایفای نقش شبه نظامیان هم پیمان این کشور در سوریه، به روی صحنه آمده است.

العالم - كشكول

نمایشنامه ای دروغین که در آن تلاش می شود سناریوی پیروزی بر تروریسم توسط نیروهای امریکایی و شبه نظامیان موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) که دن کیشوت وار به مصاف آسیاب های بادی (داعش) می روند به ذهن مخاطب القا شود، اما اوج تمسخر این سناریو که پشت پرده آن بر هیچ کس پوشیده نیست آن است که این آسیاب های بادی خود دست پرورده آمریکا بوده و از سوی خود او هدایت می شوند تا منافع این کشور و همپیمانانش را در این منطقه تامین کنند

سناریوی جدید مبارزه با تروریسم آمریکا، با همکاری قسد، شریک دائمی نیروهای آمریکایی نوشته شده، به گونه ای که نیروهای دموکراتیک سوریه قسد از شروع حمله ای با عنوان " عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم " به منظور تعقیب و پیگرد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در البادیه شرقی به موازات رود الخابور و مرزهای سوریه و عراق خبر دادند.

برآورد نیروهای آمریکایی و قسد، درباره آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه با یکدیگر تفاوت دارد و روند پیش بینی ها درباره دلیل و زمان بندی این عملیات روبه افزایش است. آمریکا، دلائل زیادی برای ارائه این نمایشنامه از طریق رسانه ها دارد و با آن پیام های زیادی را به داخل امریکا و منطقه ارسال می کند. عناصر داعش هنوز درمنطقه وجود دارند اما دلیل واقعی آمریکا برای انجام این عملیات، تشدید چارچوب حمایت از مهم ترین مراکز حضور نیروهایش در ریف الحسکه جنوبی است زیرا این حمله نظامی منطقه الریف امتداد یافته از الشدادی تا مرکده در جنوب در ریف الحسکه جنوبی تا منطقه الصور در ریف دیر الزور شمالی و هم چنین مناطق تویمین در مرزهای سوریه و عراق هدف قرار می دهد.

برخی منابع آگاه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشتند امریکا دلائل ویژه دیگری نیز دارد که رسانه ای نشده است از جمله دلائل حمله نظامی؛ یافتن سربازان امریکایی است که در این منطقه ربوده شده اند و هدف از حمله زمینی؛ یافتن این سربازان پس از عملیات پاکسازی ریف دیرالزور شمالی است.

این منابع بر ناپدید شدن برخی سربازان امریکایی در ریف دیرالزور شمالی طی چند روز گذشته به ویژه در میان دو میدان نفتی العمر و التنک تاکید کردند.

حمله نظامی امریکایی با مشارکت قسد، مصون از خطا نیست و نمی تواند چنین باشد زیرا حوادث شمال شرق سوریه؛ بازی در وقت اضافی و در لبه پرتگاه است و این حوادث از فرضیه های موازی با طرح های امریکا در منطقه دورنیست وهمه تلاش امریکا در آنجا برای ادامه آرامش و ثبات جهت تکمیل طرح امریکا بدون موانع است . زیرا امریکا نمی خواهد آن منطقه ناآرام باشد و تلاش می کند از منطقه الشدادی در ریف الحسکه جنوبی تا ریف دیرالزور شمالی در آرامش به سر ببرد.

افزون براینکه این حوادث بخشی از معادله درگیری امریکا در این منطقه است زیرا امریکا قسد را رهبر یگان های کردی می داند که به دلیل نداشتن پایگاه در آنجا،موجب بی ثباتی در این منطقه به ویژه در مناطق ریف الحسکه جنوبی و ریف دیرالزور شمال شرقی شده است از این رو امریکا تلاش می کند برای تسلط بر این منطقه که بخشی از استراتژی واشنگتن برای تسلط بر این مناطق است، عشائر عربی را داوطلبانه جذب کند.

گفتنی است در زیر و بم تحرکات امریکا و گروه قسد در این منطقه جغرافیایی، حمله نظامی امریکا با تظاهرات الشدادی در ریف الحسکه و تلاش امریکا و قسد برای جلب نظر اهالی همزمان شده است به گونه ای که امریکا به گروه قسد توصیه کرده که به درخواست اهالی توجه کنند زیرا منافع امریکا ایجاب می کند تا برای اینکه در کمال آرامش به سرقت نفتی خود ادامه دهند این منطقه باید در صلح و ثبات باشد.

امریکا مدعی است دشمنان خود را در صندوقی پنهان کرده و هرزمان بخواهد آن را باز و عرضه می کند و هم چنین تلاش می کند با حرکات آکروباتیک القا کند در شمال شرق سوریه پیروز شده و حوادث آنجا؛ نقشی است که برای حمله به سوریه باید ایفا کند بنابراین کارگردانی سناریوی عملیات نظامی برای تعقیب گروه داعش، دارای کارگردانی ضعیفی است که درصدد تحمیل قواعد درگیری متفاوت و بازی در وقت اضافه پیش از خروج کامل از این منطقه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها