استعفای یک سردبیر نیویورک تایمز در پی انتشار یادداشت «تام کاتن»

استعفای یک سردبیر نیویورک تایمز در پی انتشار یادداشت «تام کاتن»
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 10:59

یکی از سردبیران روزنامه نیویورک تایمز در پی انتقادات به انتشار یادداشت سناتور جمهوری‌خواه در این رسانه با موضوع استقرار ارتش به منظور مقابله با اعتراضات در آمریکا استعفا کرد.

العالم - آمریکا

«ای.جی سولزبرگر»، یک روزنامه‌نگار آمریکایی و ناشر روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه خبر داد که «جیمز بِنت»، سردبیر بخش دیدگاه‌های روزنامه نیویورک تایمز استعفا کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، استعفای سردبیر روزنامه نیویورک تایمز در پی افزایش انتقاد‌ها از انتشار یادداشت «تام کاتن»، سناتور جمهوری‌خواه، در این روزنامه با عنوان «ارتش را وارد عمل کنید» صورت گرفت.

ناشر روزنامه نیویورک تایمز همچنین گفت که «جیم دائو»، معاون سر‌دبیر بخش دیدگاه‌های این روزنامه که وظیفه نظارت بر ویرایش متن‌ها را بر عهده داشته نیز استعفا خواهد داد و به تحریریه این بخش ملحق خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته انتشار یادداشت «تام کاتن» سناتور تندروی آمریکایی در روزنامه نیویورک‌تایمز، موجی از انتقادات علیه این نشریه را برانگیخت.

کاتن در این یادداشت نوشته بود، گارد ملی و پلیس نتوانسته‌اند به اعتراضات اخیر آمریکا به قتل «جورج فلوید» خاتمه داده و «قانون‌شکنان را بازداشت کند».

مخاطبان نیویورک‌تایمز در واکنش به یادداشت کاتن با عنوان «ارتش را وارد عمل کنید»، ضمن انتقاد از این مطلب، استعفای سردبیر مربوطه را خواستار شده بودند و اشتراک این روزنامه را لغو کردند.

کاتن با رد این انتقادها، اقدام نیویورک تایمز را توهین آمیز خواند و با انتشار یک پیام توئیتری نوشت که خواهان استقرار ارتش به عنوان نیروی کمکی پلیس بوده تا در صورت نیاز به کمک برای مقابله با اعتراض‌ها به کار گرفته شود و این به معنی درخواست سرکوب تظاهرکنندگان به وسیله ارتش نیست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها