بوی بد ترامپ، حتی جمهوری خواهان را هم می آزارد

بوی بد ترامپ، حتی جمهوری خواهان را هم می آزارد
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 18:40

گفته می شود که موش ها اولین کسانی هستند که در صورتیکه احساس کنند کشتی درحال غرق شدن است، به سرعت از کشتی بیرون می پرند.

العالم - کشکول

این وضعیت امروزه درباره اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا صدق می کند که هدایت کشتی خود را به دست فردی مثل ترامپ سپرده اند، ترامپی که در هدایت کشتی آمریکا، بادبان های کشتی را پاره کرده و در دیوارها و کف کشتی شکاف ایجاد کرده است، به طوری که بسیاری، بیرون پریدن از کشتی را آغاز کرده اند. این درحالیست که فقط 5 ماه به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و فقط 5 ماه برای نجات از کشتی درحال غرق فرصت وجود دارد، قبل از اینکه ترامپ با جنونش ، کشتی را غرق کند.

برخوردهای نژادپرستانه و وحشیانه ترامپ با معترضان و شکست وی در مدیریت بحران کرونا و افزایش تعداد سربازان بیکار شده به دنبال بسته شدن بازار آمریکا به علت بیماری کرونا و کاهش قیمت نفت و شعله نژادپرستی که ترامپ در جامعه آمریکا روشن کرد و پافشاری وی به دخالت ارتش برای سرکوب معترضین به جنایت قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست و به کار بردن توصیف راهزن و دزد برای معترضان و بالاخره دستورات وی برای تخلیه خیابان های اطراف کاخ سفید برای بیرون رفتن وی و گرفتن عکس نزدیک کلیسا .. همه این ها، به منزله ناقوس خطری است که برای بسیاری از جمهوری خواهان به صدا درآمده است که علنی اعلام می کنند که رفتار ترامپ دیگر برای آن ها قانع کننده نیست و دیگر این امکان را ندارند که سکوت کنند.

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در گزارشی که اخیراً منتشر کرد ، از "شورش جمهوری خواهان" علیه ترامپ پرده برداشت.

این روزنامه در گزارش خود از نارضایتی رهبران سابق حزب جمهوری خواه از دولت ترامپ سخن گفته است که به طور آشکارا از مخالفت خود با انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سخن گفته اند. برخی از آن ها آشکارا گفته اند که از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ حمایت خواهند کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، از جمله این جمهوری خواهان، جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا و مت رامنی، سناتور است که علنا گفته اند که از انتخاب دوباره ترامپ حمایت نخواهند کرد. درحالیکه جرج بوش هنوز مردد است. و یقینا، سندی مکین، بیوه سناتور جان مکین و کالین پاول وزیر خارجه پیشین نیز از بایدن حمایت خواهند کرد، اما کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا هم اعلام کرده است که از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

افزایش اظهارات علنی در مخالفت با ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه و مسئولان نظامی در روزهای اخیر، به ویژه پس از دستورات ترامپ برای تیراندازی به تظاهرکنندگان، از نارضایتی آشکار از عملکرد و رفتارهای ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه پرده برداشت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از ویلیام مک ریون دریادار بازنشسته – که مسئول حمله ای بود که به کشته شدن اسامه بن لادن منجر شد، نوشت " زمان رهبری جدید در این کشور فرا رسیده است ، خواه جمهوری خواه باشد، خواه دموکرات خواه مستقل. ترامپ نشان داده است که ویژگی های لازم را برای اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح باشد، ندارد.

دریادار جوزف مگوایر، جیمز ماتیس، مایک مولن، مارتی دیمبسی و فرانسیس رونی نماینده فلوریدا نیز همین موضع را اعلام کردند، فرانسیس رونی اعلام کرد که از بایدن حمایت خواهد کرد زیرا به گفته وی، ترامپ، "همه ما را به جنون می کشاند".

گفته می شود که طی سال‌ها، رونی میلیون ها دلار را برای نامزدهای جمهوری خواه صرف کرده و به مدت چند دهه به هیچ نامزد دموکراتی رای نداده است.

این روزنامه به نقل از "کریس کونز" نماینده دموکرات ایالت دلاویر نوشت: برخی از اعضای مجلس سنا، نظرات عمومی آن ها هر چه که باشد، به ترامپ رای نخواهند داد و وی یعنی کونز، پنج گفت وگو را با اعضای مجلس سنا انجام داده و آن ها (بدون ذکر نام ) به وی گفته اند که حمایت از ترامپ برای آن ها دشوار است.

این روزنامه نوشت: حوادث اخیر ثابت کرد این مساله که بسیاری از جمهوری خواهان خارج از حوزه قدرت، احساس خطر می کنند، باعث شده است که به سمت حمایت از بایدن سوق پیدا کنند، جف فلیک سناتور سابق، از ترامپ به علت پایبندی به مواضعش انتقاد کرد و تلاش نکرد تا حتی از فردی خارج از دایره محدود خود کمک بگیرد.

این درحالیست که مارک سانفورد نماینده سابق که پارسال اعلام کرد از ترامپ در صورت نامزد شدن از سوی حزبش، حمایت خواهد کرد، اکنون به این مساله باور پیدا کرده است که ترامپ، ثبات کشور را تهدید می کند.

بسیاری از جمهوری خواهان برای شکست دادن ترامپ حتی در برابر نامزد دموکرات تلاش می کنند.

کوری شاک که در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، در شورای امنیت ملی و وزارت خارجه آمریکا کار کرده است، گفته است که تلاش منظمی درباره چگونگی مفید واقع شدن آرای ما در امسال صورت می گیرد و برخی از مسئولانی که با جرج بوش و ریگان کار می کردند، درحال حاضر تلاش می کنند تا مخالفت خود را با ترامپ اعلام کنند، حتی اگر این مساله به نفع بایدن باشد.

به نظر می رسد که بوی بد ترامپ که جمهوری خواهان بخاطر نزدیک بودن وی به آنان سعی می کردند که طی بیش از سه سال بگویند که وجود ندارد، امروزه آنها را بیش از دموکرات ها آزار می دهد و همچنین تحمل مسئولیت اقدامات فجیع وی، جمهوری خواهان را واداشته است که از کشتی او که در معرض خطر غرق شدن قرار دارد، بیرون بپرند.

پربیننده ترین خبرها