حماس: تشکیلات خودگردان، همچنان بر رابطه با اشغالگر اسرائیلی حساب باز کرده است

حماس: تشکیلات خودگردان، همچنان بر رابطه با اشغالگر اسرائیلی حساب باز کرده است
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 14:17

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که سران تشکیلات خودگردان با وجود اعلام توقف هماهنگی با رژیم صهیونیستی، سیاست خود را در قبال این رژیم تغییر نداده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«حسین الشیخ» عضو بلندپایه جنبش فتح فلسطین امروز سه‌شنبه گفت که تشکیلات خودگردان به هیچ وجه اجازه انتفاضه یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه اسرائیلی‌ها را نمی‌دهد.

الشیخ افزود همچنین مدعی شد: «ما نهیلیست (پوچ گرا) یا احمق نیستیم، ما خواستار آشوب نیستیم، ما عملگرا هستیم. نمی‌خواهیم وضعیت به نقطه بی بازگشت برود. هر کسی اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد او را بازداشت خواهیم کرد و در زندانهای تشکیلات خودگردان نگه خواهیم داشت و مانند گذشته و طبق روال معمول به اسرائیل تحویل نخواهیم داد».

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این اظهارات الشیخ گفت: «اظهارات حسین الشیخ درباره جلوگیری از عملیات در کرانه باختری نشان می‌دهد که سران تشکیلات خودگردان با وجود اعلام توقف هماهنگی، سیاست خود را تغییر نداده‌اند».

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای اشغال هر چه بیشتر اراضی کرانه باختری، گفت که هماهنگی امنیتی با صهیونیست‌ها را متوقف کرده است.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از قاسم گزارش داد: «اظهارات حسین الشیخ بدین معناست که تشکیلات برای رابطه با اشغالگر [صیهونیستی] همچنان حساب باز کرده است و در اتخاذ هیچ راهبردی برای مقابله با طرح اسرائیلی الحاق، جدی نیست».

سخنگوی حماس در پایان خاطر نشان کرد، تشکیلات خودگردان باید تصمیمات خود را درباره توقف تعامل با رژیم صهیونیستی به صورت عملی، اجرا کند و در پی اجماع ملی باشد تا راهبردی برای مقابله با این رژیم، تدوین شود.

در پایان آوریل گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی توافق کردند که در اوایل جولای، اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

فارس

پربیننده ترین خبرها