معاون هنیه: فتنه اخیر لبنان زیر سر رژیم اسرائیل است

معاون هنیه: فتنه اخیر لبنان زیر سر رژیم اسرائیل است
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 09:46

نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به اتفاقات اخیر لبنان اعلام کرد، مشخص است چه کسی در پشت‌پرده فتنه‌انگیزی اخیر لبنان بود و همه اینها برای منافع صهیونیستی-آمریکایی انجام می‌شود.

العالم - لبنان

شنبه شب هفته جاری ویدئویی در لبنان از توهین عده‌ای به همسر پیامبر (ص) دست به دست شد و اعتراضاتی را به دنبال داشت؛ ویدئویی که با واکنش سخت حزب‌الله و «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد.

«صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به همین موضوع به شبکه «المیادین» گفت: می‌دانیم چه کسی در پشت فتنه فرقه‌ای است که سعی در شعله‌ور کردن آن در لبنان را دارند؛ تمامی فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی به نفع اسرائیل است و اسرائیل این فتنه‌ها را از طریق متحدان خود تحریک می‌کند و توسعه می‌دهد.

وی افزود: سیده عایشه نیاز به کسی ندارد که از وی دفاع کند، (آیت‌الله) سید علی خامنه‌ای (رهبر انقلاب اسلامی ایران) فتوایی دینی صادر کرده که بر اساس آن توهین به همسران پیامبر و صحابه حرام است به همین دلیل در ایران هیچ روحانی نمی‌توانی پیدا کنی که به صحابه ناسزا می‌گوید یا توهین می‌کند.

العاروری ادامه داد: هر مدرسه ولایت فقیه و هر روحانی شیعه این اقدام را رد و محکوم می‌کند و این رفتاری نیست که مورد تأیید برادران شیعه باشد.

وی تأکید کرد: سلامت امت تضمین آینده ملت‌ها، فلسطین و قدس است و شعله‌ور کردن فتنه برای تخریب آینده امت و تثبیت اشغالگر صهیونیستی است. این امت نباید با فتنه‌هایی همراه شود که جاهلان یا افراد اجیر شده برمی‌افروزند.

العاروری ضمن اعلام اینکه فتنه میان شیعه و سنی در لبنان به ضرر تمام طیف‌های جامعه لبنان از جمله مسیحیان و دروز نیز هست، گفت، اطمینان دارد که بیداری علما و سران لبنان اجازه این فتنه‌های فرقه‌ای را که در راستای منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا و هژمونی آن در منطقه است، نمی‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها