نخستین واکنش رسمی سوریه به اظهارات جیمز جفری

نخستین واکنش رسمی سوریه به اظهارات جیمز جفری
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 18:34

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که اظهارات جیمز جفری در خصوص اوضاع فعلی سوریه اعترافی آشکار از سوی دولت آمریکا به دست داشتن در مشکلات مردم سوریه است.

العالم ـ سوریه

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت: تشدید تحریم ها در واقع چهره ای دیگر از جنگ اعلام شده علیه سوریه است پس از آنکه طرح خصمانه آمریکا علیه این کشور از طریق گروههای تروریستی، با شکستهای پیاپی مواجه شد.

وی افزود: این اظهارات بار دیگر تاکید می کنند که امریکا با چشم صهیونیست ها به منطقه نگاه می کنند؛ زیرا خواسته ها و مطالباتی که جفری در مورد آنها سخن می گوید همان خواسته های قدیم اسراییلی هاست که همواره به دنبال اعمال سیطره خود بر منطقه هستند.

این منبع توضیح داد که این سیاست آمریکایی که نقض آشکار ساده ترین حقوق بشر و قوانین انساندوستانه بین المللی است بار دیگر در مقابل پافشاری مردم سوریه به پایبندی به حاکمیت میهن خود و استقلال در عرصه سیاست و اقتصاد شکست خواهد خورد.

وی اظهار داشت: اگر قانون بین المللی واقعی و یک همبستگی عربی واقعی وجود داشت می بایست دولت آمریکا به سبب این سیاست که مردم سوریه را در زندگی روزمره خود هدف گرفته است، بازخواست می شد.

پربیننده ترین خبرها