جنگ اقتصادی آمریکا علیه سوریه

جنگ اقتصادی آمریکا علیه سوریه
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 18:31

برخی از کارشناسان تاکید دارند که آمریکا، امروزه سوریه را به این علت که نقطه وصل بین کشورهای محور مقاومت است، با تحریم های اقتصادی مواجه و اخیرا با وضع قانونی به نام قانون قیصر (سزار) ، حلقه آتشی را در اطراف سوریه ایجاد کرده است.

العالم سوریه

به اعتقاد کارشناسان، آمریکا پس از اینکه در جنگ نظامی و سیاسی خود علیه سوریه با هدف تسلیم این کشور شکست خورد، اکنون به حربه اقتصاد علیه سوریه متوسل شده است که از مدت ها پیش، با آن سوریه را تحت فشار قرار داده است.

این درحالیست که دولت آمریکا از این مساله غافل است که جنگی که محور مقاومت در آن پیروز شد، جنگ دولت ها نبود بلکه جنگی با مشارکت ملت ها بود و ملت ها، بهایی سنگین بابت آن پرداخت کردند و خون بسیاری از مردم در این راه ریخته شد.

این درحالیست که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که جنایت های دولت آمریکا در حق مردم سوریه، استراتژی قدیمی است که این دولت، بار دیگر آن را با هدف تسلیم کردن ملت سوریه در پیش گرفته است. این استراتژی از طریق جنگ و حمله نظامی است که رفتاری غیرمتعارف است که مغایر با قوانین بین المللی و حتی اخلاقی و انسانی است.

این کارشناسان معتقدند: اگر آمریکا در جنگ نظامی خود شکست نمی خورد، مجبور نمی شد که به راه کار جنگ اقتصادی متوسل شود. زیرا تلاش می کند تا از طریق این تحریم ها و مجازات ها، ملت را علیه دولت بشوراند و تلاش می کند تا مسئولان سوریه را عامل این بحران معرفی نماید.

نظر شما چیست؟

  • فشارهای اقتصادی آمریکا علیه سوریه را پس از ناکامی در شکست سوریه از طریق گروه های تروریستی چگونه ارزیابی می کنید؟
  • آیا پیش بینی های مسئولان سوریه درقبال جنگ جدید متمدنانه علیه ملت آن درست است؟
  • نظر شما درباره افتخار فرستاده آمریکا به سوریه درباره حمله دولت آمریکا به اقتصاد سوریه و پول ملی آن چیست؟
  • نشست های پی درپی در دمشق برای مقابله با این جنگ اقتصادی جدید چه اهمیتی دارد؟

پربیننده ترین خبرها