تظاهرات در سودان علیه حضور هیأت سازمان ملل

تظاهرات در سودان علیه حضور هیأت سازمان ملل
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 21:54

ده‌ها نفر از مردم سودان با برگزاری تظاهراتی در خارطوم پایتخت این کشور، مخالفت خود با حضور هیأت سازمان ملل در این کشور را اعلام کردند.

العالم - آفریقا

مردم سودان امروز چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی در خارطوم به تصمیم شورای امنیت درباره تشکیل هیأت سیاسی سازمان ملل در این کشور جهت حمایت از دوره انتقالی، اعتراض کردند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با تشکیل هیأت سیاسی سازمان ملل در سودان با هدف حمایت از دوره انتقالی و نیز تمدید حضور نیروهای صلح‌بان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور تا پایان سال جاری میلادی، موافقت کرد.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که بنا به دعوت «الحراک الشعبی الموحد» جریان منتسب رژیم سابق برگزار شد، شعارهایی علیه دولت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان سر داده و به درخواست وی برای حضور هیأت سیاسی سازمان ملل در خارطوم اعتراض کردند.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عبارت‌هایی در محکومیت گرانی کالا‌ها و سوء خدمات نوشته شده و دولت را مسئول شکست در مدیریت اقتصادی دانستند.

ارتش سودان نیز پیش از رسیدن تظاهرات‌کنندگان به مقر ارتش واقع در مرکز خارطوم تمامی مسیرهای منتهی به آن را مسدود کرد.

ارتش سودان ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) بعد از گذشت چهار ماه از تظاهرات‌های مردمی، عمر البشیر را پس از سه دهه حکومت عزل کرد و از آن زمان تا کنون البشیر در بازداشت به سر می‌برد.

در حال حاضر شورای انتقالی حاکمیتی سودان به ریاست «عبدالفتاح البرهان» قدرت را در این کشور در دست دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها