ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد

ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد
پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 13:34

ارتش کره جنوبی از انجام رزمایش تیراندازی محدود و آزمایش سامانه موشک‌انداز جدید در ساحل شرقی این کشور خبر داد.

العالم - آسیا

در بحبوحه افزایش تنش‌های پیونگ‌یانگ و سئول بر سر مسائل دوجانبه، ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) رزمایش تیراندازی در ساحل شرقی خود برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» ارتش کره جنوبی در حالی این رزمایش را انجام داد که کره شمالی اخیراً تهدید کرده با همسایه جنوبی خود به عنوان دشمن رفتار خواهد کرد.

بر این اساس، رزمایش مذکور برای حدود یک ماه قبل برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل شرایط جوّی نامساعد به تعویق افتاد و در حالی امروز برگزار شد که برخی تخمین می‌زدند مقام‌های سئول برای اجتناب از خشمگین کردن پیونگ‌یانگ، آن را لغو کنند.

این رزمایش دوسالانه توسط نیروی زمینی و دریایی ارتش کره جنوبی برگزار شد که در جریان آن تجهیزات نظامی مختلف از جمله یک سامانه موشک‌انداز جدید مورد آزمایش قرار گرفتند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه‌ای گفت رزمایش نظامی موشکی مشترک این کشور با آمریکا، هیچ ارتباطی با تلاش‌ها برای ادغام سامانه‌های پدافند موشکی سئول با واشنگتن ندارد.

به نوشته یونهاپ، «جیونگ کیونگ‌دو» وزیر دفاع کره جنوبی روز گذشته افشا کرده بود دو کشور در نیمه اول سال جاری، رزمایش موشکی را برای آزمایش یکپارچه‌سازی پاسخ‌های مشترک دو کشور به تهدیدات موشکی کره شمالی انجام داده است.

سخنگوی این وزارتخانه امروز در نشست خبری کوتاهی توضیح داد: «آن رزمایش، به‌طور معمول و به عنوان بخشی از تدارکات برای شلیک موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی انجام شده است».

کره شمالی در روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد.

کره جنوبی به تازگی در اقدامی که نگرانی همسایه شمالی خود را موجب شده، از استقرار سامانه‌های پدافندی «تاد» ساخت آمریکا در یک پایگاه هوایی در کشور خود خبر داد. یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک‌ها جایگزین نمونه های قبلی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که علاوه بر استقرار این موشک‌های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی «سئونگجو» در کره جنوبی ارسال کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها