محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن

محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن
پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 19:20

یک سایت عراقی محورهای دور اول مذاکرات بین عراق و آمریکا را منتشر کرد.

العالم - عراق

سایت المعلومه برنامه کاری و محورهای دور اول مذاکرات بین بغداد و واشنگتن را با انتشار سندی تشریح کرد.

جلسه دور اول مذاکرات عصر امروز به مدت 2 ساعت از طریق ویدئو کنفرانس به خاطر شیوع کرونا برگزار خواهد شد و در ابتدا دیوید هیل از طرف آمریکا اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا را معرفی خواهد کرد و بعد از آن رئیس تیم مذاکره کننده عراقی اعضای این تیم را معرفی و سخن افتتاحیه را بیان خواهد کرد.

براساس این سند، 30 دقیقه دوم جلسه به مدیریت طرف آمریکایی برای بحث و گفت وگو درباره جوانب امنیتی اختصاص یافته است و دیوید هیل به نمایندگی از طرف آمریکایی بحث درباره حضور نیروهای آمریکایی و نگرانی امنیتی آمریکا را آغاز خواهد کرد و از همکارانش در وزارت دفاع خواهد خواست تا در صورت لزوم وارد بحث شوند. طرف عراقی نیز به گفته های آمریکایی ها پاسخ خواهد داد.

30 دقیقه سوم جلسه تحت مدیریت طرف عراقی به بحث و گفت وگوی اقتصادی اختصاص خواهد یافت و در جریان آن، عراق وضعیت اقتصادی خود و طرح ها برای مقابله با بحران را تشریح خواهد کرد. طرف عراقی همچنین طرح های خود برای "استقلال در زمینه انرژی" را تشریح خواهد کرد و آمریکا نیز بر اهمیت اصلاحات اقتصادی تاکید خواهد کرد و پیشنهاد کمک به عراق برای رسیدن به اهدافش در زمینه اقتصاد و انرژی را ارایه خواهد کرد.

بر اساس این سند، 20 دقیقه بعدی نیز تحت مدیریت طرف آمریکایی خواهد بود و به بحث و گفت وگوی سیاسی خواهد پرداخت و تیم آمریکایی موضع انتخابات زودهنگام و عدالت درباره قربانیان خشونت و مسائل انسانی را مطرح خواهد کرد و عراقی ها نیز ایده های خود را درباره این نگرانی به بحث خواهند گذاشت.

10 دقیقه نیز به بحث و بررسی مسائل فرهنگی تحت مدیریت تیم عراقی خواهد پرداخت و ممکن است که عراق خواهان بازگرداندن برخی آثار باستانی و تمدید برنامه های مبادله شود. آمریکا نیز با بازگرداندن آرشیو حزب بعث منحله موافقت و راههای تمدید برنامه های مبادله را بررسی خواهد کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها